17 آذر 1394
شماره خبر: 154340

تقاطع "شهدای پلیس" با مزیت پیش بینی طرح های توسعه شهری افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تقاطع "شهدای پلیس" با مزیت پیش بینی طرح های توسعه شهری افتتاح شد


شهردار کرج، با بیان اینکه کوشیده شده است در طراحی پل پیش بینی های لازم موازی با طرح های توسعه شهری از جمله مترو صورت گیرد،گفت: طراحی پل شهدای پلیس به گونه ای بوده است تا بتوان در محدوده مسیر زیرزمینی، ایستگاه احتمالی خط 5 متروی کرج را به اجرا درآوریم.
در حالی که بسیاری از شهروندان و مسئولان از ساعت 9 صبح به انتظار ورود مسئولان ارشد کشوری روی پل تازه تاسیس شهدای پلیس تجمع کرده بودند، این کار جهادی مدیریت شهری کرج حدود ساعت 12.30 ظهر افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. تاخیر چند ساعته معاون اول رئیس جمهوری و هیئت همراه در این مراسم اگرچه گلایه هایی را در پی داشت اما فرصتی بود برای تعامل بیشتر و چندجانبه اصحاب رسانه، مردم و مسئولان تا با قرار گرفتن کنار یکدیگر به طرح پرسش و پاسخ و بررسی مسائل مختلف شهری بپردازند. در نهایت با نواخته شدن مارش نظامی در حوالی ظهر و پس از آنکه مدعوین تراز اول کشوری برنامه های متنوع تدارک دیده شده از سوی استانداری را پشت سر گذاشتند، خودروی حامل معاون رئیس جمهور و همراهان در محل پروژه توقف کرد و مسئولان رکاب خودرو را به سمت روبان افتتاح طرح ترک کردند. مسئولان مدیریت شهری، اعضای شورای اسلامی شهر کرج و نمایندگان مجلس نیز در این آیین حضور داشته و معاون رئیس جمهور را برای اطلاع رسانی در خصوص کیفیت پل احداثی و مراحل تکمیل آن همراهی کردند. شهردار کرج در این مراسم با بیان اینکه امروزه گسترش شبکه های ارتباطی و راه های هر جامعه یکی از شاخص های مهم توسعه در جامعه است، افزود: به همین منظور و با هدف کاهش بار ترافیکی شهر که به افزایش رفاه حال شهروندان منجر خواهد شد، احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای پلیس واقع در بلوار سرداران و یادگار امام(ره) عملیاتی شد.
علی ترکاشوند از جمله ویژگی های این پل را اجرای دهانه های 50 متری با استفاده از عرشه فلزی عنوان کرد که با اتصالات پیچی اصطکاکی نصب شده و صرفه جویی قابل توجهی را در وقت و هزینه اجرای پروژه به همراه داشته است. وی خاطرنشان کرد: تقاطع شهدای پلیس یکی از بزرگترین پروژه های شهری کرج محسوب می شود که قرارداد آن با بهره گیری از فناوری های پیشرفته در بهمن ماه سال گذشته منعقد و مقرر شد طرح تا پایان 18 ماه به اتمام برسد. به گفته شهردار کرج، اعتبار صرف شده برای تقاطع که یک هزار و صد تن آهن آلات و 450 تن میلگرد در آن به کار رفته ، مبلغ 250 میلیارد ریال بوده و در ابتدای آبان ماه تکمیل شده است. این مسئول، مقدار خاکبرداری انجام شده در محل اجرای این طرح را 17 هزار متر مکعب و میزان خاکریزی را 25 هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: برای آسفالت تقاطع نیز مقدار 9 هزار تن آسفالت به کار رفته است. شهردار، ضرورت ها و اهداف اجرای پروژه را نیز عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به بن بست بودن بزرگراه یادگار امام(ره) در مسیر جنوبی و با در نظر گرفتن حجم قابل توجه ترافیک در این مسیر و معابر منتهی به اتوبان تهران – کرج – قزوین، مشکلات متعددی برای عبور و مرور در این مسیرها به وجود آمده بود. ترکاشوند اذعان داشت: با توجه به همین شرایط، شهرداری کرج طبق مشخصات طرح تفصیلی، مصمم شد امتداد جنوبی بزرگراه یادگار امام در تقاطع با اتوبان را از حالت بن بست خارج نموده و به موازات آن بخشی از عملیات عمرانی مربوطه به خط 5 متروی کرج را در این محدوده به همراه مسیرهای دسترسی بزرگراه یادگار امام با اتوبان تهران – کرج – قزوین و همچنین ساخت مجموعه ای مشتمل بر واحدهای خدماتی – فرهنگی – تجاری ایجاد نماید. مقام ارشد اجرایی شهرداری کرج، اضافه کرد: به موازات احداث زیرگذر مذکور از جنوب اتوبان کرج – قزوین تا نزدیکی میدان امام خمینی(ره) جهت تسهیل در عبور و مرور در مسیرهای منتهی به میدان، احداث پل روگذر در میدان و در امتداد بلوار سرداران به همراه دوربرگردان های شرقی و غربی نیز در دستور کار قرار گرفت. به گفته وی، طبق مطالعات ترافیکی انجام گرفته احداث تقاطع غیرهمسطح شرقی – غربی به صورت زیرگذر انتخاب شد که در آن عواملی چون تاخیر، مسافت پیموده شده، زمان سپری شده در کل شبکه، کاهش مصرف سوخت و سرعت متوسط در شبکه لحاظ شده بود. شهردار کرج، تعدادی از این آمار و ارقام را بیان کرد و ادامه داد: طبق برآوردهای مطالعات ترافیکی طرح، کاهش مسافت پیموده شده در کل شبکه با احداث این تقاطع 18 درصد، کاهش زمان سپری شده در شبکه 43 درصد، کاهش مصرف سوخت 30 درصد و میزان افزایش سرعت نیز با اجرای طرح 30 درصد خواهد بود. وی هزینه معارضات طرح را نزدیک به 65 میلیارد ریال عنوان کرد که در کنار آن جابجایی یک هزار و 200 اصله درخت با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد ریال از محل احداث صورت گرفت. ترکاشوند، با بیان اینکه کوشیده شده است در طراحی پل پیش بینی های لازم صورت گیرد، یادآور شد: طراحی پل شهدای پلیس به گونه ای بوده است تا بتوان در محدوده مسیر زیرزمینی، ایستگاه احتمالی خط 5 متروی کرج را به اجرا درآوریم. وی خاطرنشان کرد: به این منظور پایه های میانی پل حذف و اجرای دهانه به طول 50 متر انجام گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود