18 آذر 1394
شماره خبر: 154380

حضرت محمد (ص) محافظ دین و آموزگار اسلام بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حضرت محمد (ص) محافظ دین و آموزگار اسلام بود


شهردار کرج با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی که پیامبران در آن کوشا بودند، اظهار داشت: حضرت محمد (ص) محافظ دین و آموزگار اسلام بود.
علی ترکاشوند ضمن عرض تسلیت ایام وفات حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، پیروی از دین اسلام را از مهم ترین وظایف هر مسلمان دانست و گفت: مسئولان وظیفه دارند با محور قرار دادن آموزه های دینی در اجرای وظایف خود، رسالت خود را به شکل مطلوب انجام دهند. این مسئول با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) بهانه خلقت هستی بود، نقش ایشان در ترویج اسلام را تاثیر گذار ذکر و عنوان کرد: اخلاق و سیره پیامبر اکرم (ص) و نحوه برخورد ایشان با دوستان و دشمنان باید برای بشریت اسوه و الگو باشد چرا که خصوصیات ویژه حضرت محمد (ص) یکی از موثر ترین راه های گسترش اسلام در سراسر دنیاست. وی با بیان اینکه سیره پیامبر اکرم (ص)، فاطمه زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است، یادآورشد: اگر رعایت شئون اسلامی و فضایل اخلاقی در زوایای زندگی فردی و اجتماعی همه افراد جامعه نهادینه شود بسیاری از این ناهنجاری ها تعدیل و برطرف می شود. شهردار کرج بر رفتار مدیران در جامعه بر اساس مبانی و علوم قرآنی تاکید کرد و افزود: با مطالعه زندگی بزرگان دین و اولیای مقرب الهی و الگو پذیری از سیره امام راحل می توان مسیر صحیح خدمت رسانی به مردم را آموخت و این مسایل باید در برنامه ریزی های شهری لحاظ شود.
ترکاشوند اهمیت اخلاق مداری و تمسک به معنویات الهی و گام برداشتن در مسیر عبودیت را یاد آور شد و افزود: توجه به عرفان الهی در کارها تاثیر چشمگیری در امر وظیفه شناسی و خدمت رسانی هرچه بهتر می شود. این مسئول همچنین هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیه السلام را نهادینه کردن اخلاق و معنویت در بین انسان ها و جوامع بیان کرد و اظهارداشت: پیامبر اكرم با عنوان خاتم الانبیا برگزیده خداوند بر روی زمین است و با داشتن ویژگی های رفتاری، معنوی و روحانی متمایز از دیگران رابط بین انسان ها و خداوند بلند مرتبه است و انسان ها بواسطه پیروی از سیره آن حضرت هدایت می شوند و به سعادت دنیا و آخرت می رسند. وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) هرگز در بیان حق و دفاع از حریم اسلام نرمش نشان نمی‌دادند و به طور علنی از اعمال ضد اسلامى دشمنان اسلام و کفار انتقاد می کردند، گفت: ادامه راه پیروان اسلام بر ما واجب است و این مهم در راس وظایف مدیریت شهری قرار دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود