25 آذر 1394
شماره خبر: 154698

بهره برداری از دریاچه مصنوعی کرج زمینه ساز ارتقاء شاخص های اقتصادی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 بهره برداری از دریاچه مصنوعی کرج زمینه ساز ارتقاء شاخص های اقتصادی است


ساخت دریاچه مصنوعی کرج به عنوان یکی از پروژه های عمرانی در دست اقدام شهرداری این کلانشهر از جمله عواملی است که می تواند به اقتصاد استان کمک شایانی کند و امید می رود با تخصیص اعتبار 50 میلیارد تومانی در سال 96 به بهره برداری برسد.
جمع‌آوری آب‌های سطحی در کلانشهر کرج از جمله مباحثی بود که در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با حضور رئیس، اعضای شورای شهر و نیز شهردار این کلانشهر مورد بررسی قرار گرفت. مریم قهرمانی صارم نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه، با تاکید بر لزوم توجه شهرداری این کلانشهر به جمع‌آوری سطحی، اظهار داشت: در این زمینه باید توجه ویژه در برخی مناطق شهرداری صورت گیرد چرا که در زمان بارندگی‌ها با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج هم با بیان اینکه به سبب کمبود مشاغل معضل دست فروشان در سطح شهر به طور کامل پیگیری نمی شود، گفت: افزود: ساماندهی دست‌فروشان در سطح از جمله مسائلی است که باید به آن توجه ویژه ای شده تا از به وجود آمدن مشکلات متعدد در شهر جلوگیری شود. مجید کاویانی با تاکید بر اینکه سیستم مانیتورینگ شهرداری کرج باید در راستای بررسی بودجه سال 95 هر چه زودتر فعال شود، اظهار داشت: تصمیم‌گیری در این زمینه و تسریع در روند راه اندازی این سیستم از دیگر مسائلی است که باید از سوی مسئولان ذیربط به طور جد پیگیری و در دستور کار قرار بگیرد. غفور قاسمپور، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج نیز با تاکید بر همکاری و هماهنگی متقابل میان شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج در راستای مرتفع ساختن مشکلات شهری و رفع دغدغه های شهروندان، گفت: مسائل و معضلاتی همچون سد معبر، نوسازی بافت های فرسوده ، آزاد سازی و تملک املاک واقع در مسیر طرح های عمرانی و آموزش های شهروندی از جمله مسائلی است که با جدیت تمام از سوی مدیریت شهری کرج طی برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان ارشد دنبال می شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج نیز در مورد نحوه تامین آب دریاچه مصنوعی کرج که یکی از پروژه‌های شهرداری این کلانشهر بوده و با تخصیص اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان اجرایی می شود، در پاسخ به عضو شورای شهر مبنی بر نحوه تامین آب این دریاچه با توجه به مشکلات مربوط به کم‌آبی و خشک‌سالی به ویژه در کرج، بیان کرد: بحث تامین منابع آب در زمینه طراحی دریاچه‌ها اصلی‌ترین آیتم محسوب می‌شود که برای این امر تصمیماتی جامع و همه جانبه از سوی کارشناسان کاردان در نظر گرفته شده است.
علی اصغر کمالی زاده با بیان اینکه سالانه 20 میلیون مترمکعب حق‌آبه این شهر از رودخانه کرج محسوب می‌شود، گفت: مذاکرات مقدماتی با امور آب استان البرز انجام شده که نیازمند آن است تا استانداری کرج و وزارت نیرو تفاهم‌نامه‌ای منعقد کنند و مقدمات اخذ حق‌آبه لازم را برای دریاچه مصنوعی کرج فراهم کنند. این مسئول خاطرنشان کرد:‌ استفاده از سه حلقه چاه آب جذبی و آب‌های سیلاب در رودخانه کرج نیز در دستور کار قرار دارد و از مواردی است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مجید کاویانی با بیان اینکه این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی باید در سال 96 تکمیل می‌شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کسب درآمد و جذب بودجه در شهر کرج نسبت به سایر کلانشهرها کمتر می باشد و بخشی از این موضوع به سبب ضعیف بودن تاسیسات شهری است، یکی از عواملی که می‌تواند به این اقتصاد کمک کند، وجود دریاچه مصنوعی در ورودی شهر است. این مسئول در پایان افزود: امید است با انجام اقدامات لازم، این پروژه برای نوروز سال 96 آماده شود و 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، به آن تخصیص یابد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود