9 دی 1394
شماره خبر: 155516

دستور استیضاح شهردار نظرآباد توسط رئیس شورای شهر بدون هماهنگی با اعضای شورا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دستور استیضاح شهردار نظرآباد توسط رئیس شورای شهر بدون هماهنگی با اعضای شورا


عضو شورای شهر نظرآباد با بیان اینکه دستور استیضاح شهردار نظرآباد توسط رئیس شورای شهر بدون هماهنگی با اعضای شورا انجام شده، گفت: در صورتی که رئیس شورای شهر تغییر یابد، مشکلات شورا برطرف می‌شود.
مرتضی زینعلی در مورد استیضاح شهردار نظرآباد که دستور جلسه دوشنبه گذشته شورای شهر نظرآباد بود، اظهار داشت: رئیس شورای شهر نظرآباد بدون هماهنگی با سایر اعضای شورا اقدام به‌چنین کاری کرده و این در حالی است که براساس قانون باید ابتدا به صورت شفاهی سئوال از شهردار مطرح می‌شد و پس از موعد مقرر، پس از قانع نشدن از پاسخ شهردار نامه کتبی و سپس استیضاح انجام می‌شد.
وی با بیان اینکه رئیس شورای شهر نظرآباد بدون رعایت این موضوعات اقدام به انجام چنین کاری کرده، افزود: روز دوشنبه نیز بدون‌ هیچ‌گونه دلیلی و به بهانه میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) رئیس شورا این جلسه را تعطیل اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه دلیل استیضاح شهردار برای ما نامشخص است، گفت: مشکلی در مورد شهردار نظرآباد وجود ندارد؛ اگر مشکل تخلفی، مالی و کم‌کاری نیز وجود داشته باشد، وظیفه نظارت برعهده دستگاه‌های نظارتی است و وظیفه شورای شهر موارد دیگری است و در صورت بروز مشکل نیز می‌توانیم وی را عزل کنیم اما راهش این نیست که بدون اطلاع اعضا نامه‌ای مبنی بر استیضاح شهردار مطرح شود. زینعلی خاطرنشان کرد: لوایحی که شهرداری به‌عنوان فعالیت‌های شهرداری به شورای شهر ارسال می‌کند، ماه‌ها در کشوی میز رئیس شورا باقی می‌ماند و در حال حاضر چندین لایحه عمرانی از جمله آسفالت، جدول‌گذاری و چنین اقدامات ساده‌ای وجود دارد که هنوز به صحن شورا نیامده است تا تصویب یا عدم تصویب آن مشخص شود. وی با تاکید بر اینکه این کم‌کاری از سوی شورای شهر نظرآباد است، اظهار داشت: شورا همکاری لازم برای عملیات عمرانی شهرداری انجام نمی‌دهد و در صورتی که رئیس شورای شهر تغییر یابد، مشکلات شورا برطرف می‌شود.





منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود