6 آذر 1391
شماره خبر: 15578

شناخت قیام امام حسین (ع) زمینه ساز تبیین و ترویج پیام عاشورا است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شناخت قیام امام حسین (ع) زمینه ساز تبیین و ترویج پیام عاشورا است

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با تاکید بر ضرورت آشنایی با فلسفه احکام عاشورایی گفت: این مهم زمینه ساز تبیین و ترویج پیام عاشورا است.
سیدعلی آقازاده ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی عنوان کرد: از راهکارهای مهم برای شناخت فلسفه عاشورا برداشت از نظرات سنجيده و قابل قبولی است که اندیشمندان و حکما پيرامون فلسفه قيام عاشورا، ارائه کرده اند. وی، مطالعه جامع و كامل در باره امام حسين(ع) و زندگینامه این امام معصوم را از دیگر راه های شناخت فلسفه عاشورا و آشنایی با رویکرد امام حسین (ع) در زندگی ذکر و بیان کرد: پیام عاشورا بزرگترین درس زندگی برای انسان هایی است که رسیدن به کمال الهی تنها هدفشان در زندگی است. آقازاده تاکید کرد: تبیین و دستیابی به شناخت و معرفت در خصوص شخصيّت و مقام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، به عنوان امام معصوم، نیاز به مطالعه و تعمّق در بيانات و گفتار آن حضرت دارد که باید اذعان داشت، رسیدن به این نقطه از علم و آگاهی در واقع فلسفه و ماهيّت قيام امام حسین (ع) در واقعه عاشورا را آشکار می کند. وی، آگاهی و اشراف بر اهداف نهضت امام حسین (ع) همچنین قیام این امام معصوم در واقعه تاریخی و ماندگار عاشورا را مهم ارزیابی کرد و گفت: تحقق این مهم در گرو بهره گیری از مطمئن ترین و کاملترین اسنادی است که در خصوص اهداف وانگیزه های قیام عاشورا وجود دارد. آقازاده، حضور در مراسم و آیین عزاداری امام حسین (ع) و شنیدن، مجموع خطبه‎ها و سخنرانی ها در خصوص انگیزه ها و اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را از راهکارهای مهم شناخت اعتقادات و رویکردهای این امام بزرگوار برای نهضت عاشورا ذکر کرد.
شهردار کرج با اشاره به پژوهش های صورت گرفته از سوی اندیشمندان اسلامی در خصوص اهداف قیام امام حسین (ع)، بیان کرد: از جمله مهمترین این اهداف، احياي مظاهر و نشانه‎هاي اسلام اصيل و ناب محمدي در زمان حاکمیت یزید بوده است.
قیام عاشورا حرکتی برای بهبود سرزمین های اسلامی
شهردار کرج در ادامه عنوان کرد: قیام عاشورا می تواند حرکتی جهت بهبود سرزمین های اسلامی باشد که ایم امر در کشورهای آزاده اسلامی تجلی داشته است. آقازاده، ا‎صلاح و بهبود وضع مردم سرزمين‌هاي اسلامي و مبارزه با ستمگران جهت تأمين امنیت براي مردم ستمديده را از دیگر اهداف قیام عاشورا ذکر و عنوان کرد: به اعتقاد و باور برخی اندیشمندان اسلامی، فراهم ساختن بستري مناسب براي عمل به احكام و واجبات الهي دیگر اهداف قیام عاشورا است. وی اظهارداشت: با دقت نظر در اهداف استخراج شده می توان عنوان کرد نهادی ترین و اصلی ترین فلسفه نهضت عاشورا احیا، صیانت و نگهداری از اسلام و ارزش های اسلامی بوده است، ضمن آنکه در این مسیر مبارزه و ستیز با دشمنان اسلام به عنوان یکی از اهداف اصیل قیام عاشورا مطرح شده است. آقازاده با اشاره به جایگاه معنوی عاشورا و فرهنگ اصیل این واقعه تاریخی، بیان کرد: عاشورا و مبانی آن میان مردم دارای چنان منزلتی است که حتی پس از گذشت سالیان متمادی این واقعه تاریخی، در دل مردم زنده مانده است و هر سال پر شو تر از گذشته در سوگ و ماتم فراق این امام بزرگوار عزاداری می کنند. وی عنوان کرد: در این راستا مردم ولایتمدار کرج نیز در مراسم های عزاداری حضوری پرشور داشته و تجمع عظیم عاشوراییان کرج جلوه ای از این ارادت بود.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود