13 دی 1394
شماره خبر: 155796

ابلاغ فسخ قرارداد پیمانکار خط 2 قطار شهری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ابلاغ فسخ قرارداد پیمانکار خط 2 قطار شهری کرج


سازمان قطار شهری کرج از ابلاغ فسخ قرارداد پیمانکار خط 2 قطار شهری این کلانشهر خبرداد.
براساس تصمیم گیری در دویست بیست وهفتمین نشست هیات مدیره سازمان قطار شهری کرج در مورخ ششم دی ماه جاری وجمع بندی عملکرد 9ساله شرکت پیمانکار خط 2 قطار شهری کرج، قرار داد همکاری این پیمانکار با قطار شهری کرج فسخ شد. براساس این گزارش، شرایط تامین مالی پروژه که از سوی شورای اسلامی شهر کرج و شهرداری برای حمایت کامل از ساخت و تکمیل خط 2 در نظر گرفته شده بود، مورد پذیرش و استقبال شرکت شستا و شرکت سابیر پیمانکار این خط قرار نگرفت . همچنین شرکت سابیر حاضر به ادامه همکاری و فعال سازی کارگاه ها و تکمیل پروژه برای یک دوره سه ساله و براساس آخرین قیمت های مصوب شورای عالی فنی در قرارداد به تاریخ 91/2/11 نشد. همچنین براساس گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری کرج شرکت پیمانکاری خط 2 قطار شهری به رغم رکود زائدالوصفی که ماه ها بر پروژه حاکم شد کمترین اهتمامی را برای فعال کردن پروژه از خود نشان نداده است. در گزارش این روابط عمومی آمده است که به منظور تعیین تکلیف و رهایی پروژه از یک دورتسلسل و باطل که مدتهاست بر پروژه مستولی شده، مقرر شد با ابلاغ فسخ از سوی کارفرما به ادامه حضور شرکت سابیردر پروژه خط 2 خاتمه داده شود. لذا در تاریخ 94/10/9 نامه اخطار فسخ صادر به پیمانکار ابلاغ و مطابق نص صریح قرارداد پیمانکار ظرف مدت 14 روز مکلف به تخلیه کارگاه ها خواهد بود. خط 2 قطار شهری کرج به طول 27 کیلومتر سال 85عملیات ساخت آن آغاز شد که تاکنون 15 کیلومتر از تونل این خط بین میدان دانشگاه خوارزمی تا پل شهید سلطانی کرج حفاری شده است. قرار بود 6 کیلومتر از این خط در سال 92 به بهره برداری برسد که به علل مختلف هنوز تحقق نیافته است.تاکنون 2 رام قطار برای خط 2 قطار شهری کرج خریداری شده و به استان البرز انتقال یافته است. پس از بهره برداری از خط قطار شهری صادقیه - پل شهید سلطانی کرج در اواخر دهه 70 ، احداث 6 خط جدید مترو برای کلانشهر کرج تصویب شد. خط یک در امتداد مسیر صادقیه - شهید سلطانی به منطقه گلشهر کرج متصل شد و عملیات خط 2 نیز آغاز شد لیکن از احداث سایر خطوط به علت محدودیت های مالی هنوز خبری نیست. خط 2 قطار شهری کرج طبق برنامه ریزی باید کمالشهر کرج را به شهرستان شهریار در استان تهران متصل کند. برای این خط 27 ایستگاه تعریف شده که تاکنون ساخت 13 ایستگاه آنها در دست اقدام قرار گرفته است. ساخت این پروژه با استفاده از منابع ملی ، استانی و بودجه شورا و شهرداری کرج در دست اقدام قرار گرفت . شورا و شهرداری کرج در ماه های گذشته حدود یکهزار میلیارد تومان زمین برای ساخت این پروژه به صورت تهاتر بارگذاری کرد و انتظار می رفت شرکت پیمانکاری با اقدام شورای شهر بخشی از پروژه را در اسرع وقت به سرانجام برساند. اکنون باید دید که با فسخ قرار داد شرکت پیمانکاری، مسئولان استان البرز و کلانشهر کرج چگونه برای تکمیل این پروژه بزرگ تصمیم گیری می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود