8 بهمن 1394
شماره خبر: 157533

ایمن سازی شهر و حفاظت از شهروندان اصلی ترین پروژه مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ایمن سازی شهر و حفاظت از شهروندان اصلی ترین پروژه مدیریت شهری است


قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه همیشه پروژه های کلان مدیریت شهری در زمینه های عمرانی نیست، ایمن سازی شهری را پروژه ای کلان در حفاظت از شهروندان دانست.
محمدرضا رضاپور در بازدید از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، فراهم آوردن محیطی ایمن برای شهروندان را از ضروریات وظایف این سازمان ذکر و با اشاره به اینکه آرامش شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری به عنوان متولی تحقق این مهم باید تلاش مطلوبی در این زمینه داشته باشد. این مسئول با بیان اینکه مدیریت کلان شهری اهتمام ویژه ای نسبت به ایمنی شهر دارد، اظهار داشت: اهمیت رعایت موارد ایمنی در ساخت پروژه های ساختمانی ضروری است و باید به سمتی حرکت کنیم که استانداردهای روز دنیا در عملکرد مجموعه لحاظ شود.
وی بر شناسایی نقاطی که ممکن است ایمنی مردم را به مخاطره بیاندازد تاکید کرد و افزود: سازمان آتش نشانی مکلف به رفع خطر در نقاطی است که خطر ساز هستند و تحقق این مهم با به کار گیری افراد کارشناس در این زمینه و اعزام آنها به سطح شهر به منظور شناسایی نقاط پر خطر ممکن می شود. قائم مقام شهردار کرج در ادامه سخنان خود به اقدامات مطلوب سازمان آتش نشانی در زمینه آموزش های شهروندی و ترویج فرهنگ ایمنی در شهر اشاره و بیان کرد: با توجه به علاقه کودکان به آتش بازی معمولا برخی از آنها حادثه ساز می شوند، در صورتی که کودکان با خطرات آتش و لذت ایمنی آشنایی پیدا کنند، درصدی از آمار حوادث کاسته می شود که سازمان در این زمینه موفق بوده است. رضاپور همچنین افزود: نقش آموزش های ایمنی در کاهش خسارات مالی و جانی بسیار موثر است، چرا که وقتی مردم روش های اطفای حریق و امداد و نجات را یاد بگیرند در زمان وقوع حادثه می توانند نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از پیشروی حادثه داشته باشند. این مسئول، پیش بینی ایمن سازی ساختمان ها پیش از ساخت را یک عامل مهم در پیشگیری از حوادث دانست و افزود: سازمان آتش نشانی با اهمیت به تحقق این مهم در واقع باری از دوش خود برمی دارد به این ترتیب که آتش نشانان بیشتر تمرکز و توان خود را بر روی حوادث بزرگ می گذارند و درگیر حوادث ناشیانه نمی شوند. وی در پایان سخنان خود عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: کلانشهر کرج با تلاش بی وقفه مدیران در مجموعه مدیریت شهری به استانداردهای مطلوب در زمینه های مختلف خدماتی از جمله عمرانی، زیباسازی، ایمنی و ... برسد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود