11 بهمن 1394
شماره خبر: 157719

حضور مرکز پژوهش های شورای شهر کرج در پنجمین جشنواره ملی مخترعان دانشگاه آزاد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حضور مرکز پژوهش های شورای شهر کرج در پنجمین جشنواره ملی مخترعان دانشگاه آزاد


رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از ایجاد غرفه و حضور این مرکز در پنجمین جشنواره ملی مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین جشنواره رویش اختراعات بنیادهای نخبگان البرز و تهران خبر داد.
مجید کاویانی در این خصوص اظهار داشت: با تدبیر اعضای شورای اسلامی شهر کرج در تبیین رویکرد علمی در اداره شهر با حضور در مجامع علمی و دانشگاهی امکان ارتباط با نخبگان تسهیل می شود.
وی با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد ملی نخبگان در برگزاری این رویداد علمی خاطر نشان کرد: با حضور دکتر صدیق رابطه مدیریت شهری و دانشگاه ها وارد فصل جدیدی شده است. وی یاد آور شد پنجمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین جشنواره اختراعات رویش ملی نخبگان البرز و تهران به میزبانی کلانشهر کرج از ششم تا هشتم بهمن ماه سال جاری برگزار شد. رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه با دستاوردهای خوبی به پنجمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی آمده ایم، اظهار داشت: در این مجال که باید از آن تحت عنوان فرصت طلایی یاد کرد، به دنبال بهره مندی از ظرفیت های دانشگاهی و آشنایی با پتانسیل های پژوهشی نخبگان و دانشگاهیان هستیم و استقرار نمایشگاه در دانشگاه آزاد نیز نیل به این هدف خطیر را آسان تر کرده است. مجید کاویانی اضافه کرد: مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورا قصد دارد در درجه نخست نیاز شهرداری کرج و معاونت ها و سازمانها و مناطق تابعه به موضوعات علمی و پژوهشی را تامین نماید؛ سپس با شاخ و برگ گرفتن و توسعه فعالیت های سازمانی به یک نهاد مرجع در سطح کشور تبدیل شود. نهادی که با دو بال عزم ملی و مدیریت جهادی به دنبال توسعه همدلی و همزبانی در سطح میهن اسلامی است و قصد دارد روحیه اعتماد به نفس، خودباوری و شعار " می شود و ما می توانیم "را در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان تسری دهد. عضو پارلمان شهری کرج در ادامه از تشکیل هفت کمیته پژوهشی در این مرکز تحت عناوین کمیته های فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل، معماری و منظر شهری، محیط زیست و توسعه پایدار، حقوقی، اقتصاد شهری و فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد. تدوین نظام نامه پژوهش و تعیین اولویت های پژوهشی، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مراکز پژوهش و مطالعات کلانشهرها، تشکیل تالارهای گفتـگوی مساله شناسی مـدیریت شهری و... از جمله مهمترین اقدامات و فعالیت های مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج از بدو تاسیس تاکنون بود که در صحبت های کاویانی به آنها اشاره شد. این مسئول ارشد شهری در ادامه در خصوص بانک ایده مدیریت شهری کرج که چندی پیش طی مراسمی رونمایی شد نیز توضیحاتی ارایه کرد؛ مرکز به منظور شناسایی، مشاركت و تعامل تمام کارشناسان فعال و خبره در تصميم سازي و تصميم گيري شهری نسبت به تهیه بانك اطلاعات طرح های مرتبط با رويكردی نوین و خلاقانه در حوزه مدیریت شهری کرج اقدام کرد. آغاز به کار باشگاه پژوهشگران شهر دیگر محور سخنرانی عضو شورای اسلامی شهر کرج بود. کاویانی در توضیح این دستاورد اذعان داشت: مرکز پژوهشها جهت پیشبرد اهداف و برنامه های پژوهشی و مطالعاتی خود و با بهره گیری از ظرفیت های داوطلبانه از کلیه علاقمندان واجد شرایط اقدام به راه اندازی این باشگاه کرده است. عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: توسعه پژوهش و فناوری عامل اصلی خلق ثروت و اقتدار کشورها است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود