17 بهمن 1394
شماره خبر: 158106

دفترچه مازاد بر تراکم، توسط مدیریت شهری تدوین شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دفترچه مازاد بر تراکم، توسط مدیریت شهری تدوین شود


یکصد و چهارمین جلسه تلفیق شورای شهر کرج به ریاست روح الله کیان و حضور حداکثری اعضای شورا و با موضوع جرایم ساختمانی کمیسیون ماده صد تشکیل و بایدها و نبایدهای این جرایم از نظر اعضای شورا مطرح شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج در این جلسه لزوم تدوین دفترچه مازاد تراکم از سوی مدیریت شهری را خواستار شد و گفت: شورای شهر باید تعریف جامعی برای تخلفات ساختمانی داشته باشد تا مراجعین و سازندگان ساختمانی قبل از هر گونه اقدامی در ساخت و ساز در جریان جرایم تخلفات قرار بگیرند. سعید فیروزگاه تاکید داشت: نهادینه شدن این مهم موجب فرهنگ سازی بین مردم و پیشگیری از بروز مفاسد و تخلفات ساختمانی می شود؛ قطعا انجام این مهم خدمتی ارزنده برای شهروندان می باشد تا با آگاهی از نحوه جرایم اقدام به ساخت و ساز نمایند. دیگر عضو شورای شهر کرج نیز اطلاع رسانی در خصوص مبالغ جرایم را ضروری دانست و گفت: بسیاری از سازندگان از ارقام جرایم گلایه مند هستند، لذا مدیریت شهری باید با تدبیری صحیح و با مدیریت در این حوزه سازندگان را در جریان پرداخت جرایم قرار دهد. بهنام محمودیبیان کرد: زمانی که مردم از میزان جرایم کمیسیون ماده صد جرایم ساختمانی اطلاع داشته باشند با آگاهی بیشتر اقدام به ساخت و ساز می کنند که در کاهش تخلفات ساختمانی موثر خواهد بود. رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبری شورای شهر کرج صرف درآمد حاصله از جرایم ساختمانی در مسایل شهری را خواستار شد و افزود: جرایم کمیسیون ماده صد صرف جبران تخلفات گردد و این اقدام نیازمند سیاست گذاری در حوزه مدیریت شهری است. مجید کاویانی به خروج از وابستگی به درآمدهای کمیسیون ماده صد و جرایم ساختمانی را جهت کاهش تخلفات ساختمانی تاکید داشت. غفور قاسمپور دیگر عضو شورای شهر کرج با اشاره به این که تخلفات ساختمانی از جمله معضلاتی است که تمامی کلانشهر ها را گریبانگیر خود نموده است تصریح کرد: متاسفانه بخش عمده ای از درآمدهای شهرداری ها از جرایم کمیسیون ماده صد می باشد که مدیریت شهری باید تصمیم جدی و سیاست گذاری پایدار در خصوص کاهش تخلفات در شهر داشته باشد. داود وحیدی عضو شورای شهر کرج جلوگیری از تخلفات ساختمانی را گامی موثر در سیاست های مدیریت شهری دانست و افزود: کاهش و افزایش جرایم ماده صد نه تنها مشکلی از مشکلات تخلفاتی را کاهش نخواهد داد بلکه خسارت های تخلفاتی بیشتری را به شهر تحمیل خواهد کرد.
لزوم ساماندهی سد معبر در شهر
در ادامه این جلسه افزایش جرایم سد معبر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تمهیداتی در راستای ساماندهی این معضل اجتماعی اتخاذ شد. مجید کاویانی عضو شورای شهر کرج درا ین خصوص اظهار داشت: در حال حاضر دست فروشی و سد معبر به عنوان یک شغل برای این قشر از جامعه تعریف شده است لذا جمع آوری آن آسیب جدی به این افراد خواهد زد و مدیریت شهری باید در جهت ساماندهی و جانمایی دست فروشان و کاهش سد معبر اقدام نماید. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز با تاکید بر لزوم ساماندهی این معضل اجتماعی بررسی کارشناسی در این خصوص را در کمیسیون عمران و بودجه شورای شهر کرج خواستار شد.

به گفته فیروزگاه افزایش جرایم برای متخلفین سد معبر نه تنها گره ای از این مشکل باز نمی کند بلکه با این اقدام اجازه ادامه کار به آنها داده می شود، از این رو ساماندهی این افراد جهت مکان یابی مناسب و کاهش سد معبر ضروری است.

عضو شورای شهر کرج سد معبر را یک معضل اجتماعی دانست و گفت ساماندهی آن نیازمند عزم ملی است.

غفور قاسمپور کاهش و افزایش جرایم را بی نتیجه عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی در کشور و وضعیت اشتغال جوانان، نمی توان این معضل را جمع اوری کرد بلکه باید با همکاری نهادهای دیگر همچون دستگاه های قضایی، پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی اقدام به گسترش روزبازارها و کاهش این معضل اجتماعی گردیم تا این قشر بتوانند با خیالی آسوده به امرار معاش بپردازند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود