28 بهمن 1394
شماره خبر: 158822

صدور یکهزار قبض جریمه برای متخلفان رانندگی در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

صدور یکهزار قبض جریمه برای متخلفان رانندگی در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از صدور بیش از یکهزار قبض جریمه برای متخلفین رانندگی در شهر خبر داد و اظهار داشت: این تعداد قبض در مدت یک ماه راه اندازی آزمایشی مرکز کنترل ترافیک شهرداری صادر شده است.
احمد افضلی این خبر را اعلام کرد و بیان داشت: از زمان بهره برداری اولیه از مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج در ابتدای بهمن ماه سال جاری با دوربین های نظارت ترافیکی بالغ بر 1021 قبض جریمه توسط عوامل پلیس راهور در مرکز صادر شده و قبوض جریمه به همراه عکس تخلف از طریق اداره پست، به در منازل ارسال شده است. افضلی با ارائه گزارش کاملی از روند اجرای پروژه سیستم های حمل و نقل هوشمند ITS شهرداری و بیان اهم اهداف مدنظر این معاونت در فاز اول اجرای پروژه مذکور ابراز داشت: فاز اول عملیات اجرای سیستم های حمل و نقل هوشمند و زیر سیستم های آن در سال جاری بر سه موضوع تخصصی متمرکز شده است. وی، هدف نخست را بهره برداری از دوربین های نظارت ترافیکی عنوان کرد و گفت: عملکرد این دوربین ها از سوی اپراتورهای مستقر در مرکز کنترل ترافیک هدایت می شوند و با استقرار عامل پلیس راهور در مرکز "تخلفات ساکن" ثبت، عکسبرداری و نسبت به صدور قبض جریمه و اعمال قانون اقدام می شود. در نهایت با همکاری شرکت پست تصویر تخلف به انضمام مبلغ جریمه برای متخلفین ارسال می گردد.
تجهیز 15 نقطه شهر کرج به دوربین ثبت تخلفات
این مسئول اذعان داشت: در حال حاضر از 40 نقطه طراحی شده در سطح شهر که شامل معابر اصلی و تقاطعات مهم شهر می باشند 15 نقطه به طور کامل به این دوربین ها مجهز شده و در حال بهره برداری می باشند؛ باقی دوربین ها نیز با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی تا پایان سال نصب و جهت بهره برداری به مرکز کنترل ترافیک متصل می شوند. وی در تببین هدف دوم پروژه اعلام کرد: بهره برداری از سامانه کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد پس از تصویب محدوده ترافیکی مذکور در نیمه دوم سال جاری در شورای ترافیک استان شکل اجرایی به خود گرفت که با تشخیص 42 معبر ورودی به طرح، ورودی این معابر به دوربین های پلاک خوان در حال مجهز شدن می باشند. به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، در طراحی محدوده ترافیکی و پوشش آن بیش از 80 دوربین پلاک خوان برآورد شد که شهرداری کرج با تامین کلیه تجهیزات آن در حال حاضر مشغول نصب تجهیزات آن و اتصال این دوربین ها به مرکز پلیس راهور ناجا می باشد. وی ادامه داد: از بعد سخت افزاری و استقرار تجهیزات تاکنون پروژه از پیشرفت 80 درصدی برخوردار بوده و دکل ها و کابینتهای کلیه معابر شناسایی شده نصب شده اند. همچنین مرحله اتصال مرکز کنترل ترافیک به پلیس راهور ناجا در خصوص صدور مکانیزه قبوض جریمه تردد غیر مجاز به محدوده طرح در حال انجام می باشد که تا پایان سال این مهم نیز محقق خواهد شد.
ثبت تخلفات مکانیزه
افضلی، در توضیح عملکرد سامانه مکانیزه نمودن محدوده زوج و فرد نیز بیان داشت: دوربین های مورد استفاده در این سامانه به صورت ثابت روی دکل های مخصوص نصب می شوند و پس از تصویربرداری از تردد خودروها بصورت کاملا مکانیزه و بدون دخالت اپراتور، خودروهای مجاز و غیر مجاز از هم تفکیک و نسبت به صدور قبض جریمه برای خودروهای غیر مجاز اقدام می شود. معاون شهرداری کرج در امور حمل و نقل شهری، خاطرنشان کرد: سومین هدف معاونت خرید پنج دستگاه تابلو متغیر خبری VMS از سوی شهرداری و طراحی به همراه جانمایی این تجهیزات در سطح شهر بخصوص مبادی اصلی و ورودی شهر بود تا از این طریق اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص وضعیت ترافیک و انتخاب بهترین مسیر برای آنان تسهیل گردد. وی تاکید کرد: این موضوع نیز از پیشرفت نسبی خوبی بر خوردار بوده و تا پایان سال فاز اول اجرای پروژه سیستم حمل و نقل هوشمند اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود