23 فروردین 1395
شماره خبر: 161002

استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی جهت درج پیام های آموزشی و فرهنگی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی جهت درج پیام های آموزشی و فرهنگی


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در جلسه تلفیق بودجه سازمان زیبا سازی پیشنهاد داد که از تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای سازمان زیباسازی با همکاری معاونت فرهنگی جهت درج پیام های آموزشی و فرهنگی استفاده شود.
فاطمه اسکندری با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر تابلوهای سطح شهر وضعیت نابسامانی به خود گرفته و چهره سمعی بصری شهر را نازیبا نموده است و از سوی دیگر تبلیغات کالاهایی که بر روی آنها انجام می شود تاثیری در فرهنگ سازی شهر ندارد و نیاز است که تمهیداتی در این حوزه اتخاذ شود. وی ادامه داد: با توجه به لزوم افزایش فرهنگ شهروندی و پرداختن به حقوق شهروندی، درج پیام های فرهنگی با موضوعات محیط زیست، پسماند، حمل و نقل و ترافیک و سبک های زندگی و سلامت می تواند تاثیر مثبتی در بین شهروندان داشته باشد. اسکندری عنوان کرد: شهرداری می تواند با تامین بودجه درآمد سال سازمان زیبا سازی از محل اجرای تابلوها، این اقدام فرهنگی را اجرایی نموده و شهر تبدیل به کارگاه آموزشی فرهنگی شود و در واقع می توان گفت با انجام این مهم یک اقدام جهادی در حوزه فرهنگی صورت می گیرد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر استفاده از فضاهای تبلیغاتی شهر به منظور انتقال مفاهیم اخلاقی، فرهنگی، مذهبی، هنری و اجتماعی را اقدامی جهت انتقال این مفاهیم به شهروندان و آموزش و ارتقاء سطح فرهنگ شهر برشمرد. به گفته اسکندری آموزش های اجتماعی یکی از وظایف اصلی شهرداری ها می باشد و معاونت فرهنگی این نهاد اجرایی نقش به سزایی در اجرا و عینیت بخشی به اهداف شهرداری را عهده دارد لذا می توان این مسئولیت را به عهده معاونت فرهنگی سپرد تا با برنامه ریزی های صحیح و مدون و با درج پیام های فرهنگی و اجتماعی در شهر دگرگونی فرهنگی ایجاد نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود