19 شهریور 1391
شماره خبر: 11323

نمایشگرهای شهری مضامین فرهنگی اجتماعی را نمایش می دهند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نمایشگرهای شهری مضامین فرهنگی اجتماعی را نمایش می دهند

سپیدار آنلاین:سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری کرج با اشاره به برنامه ریزی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر به منظور نصب 21 نمایشگر شهری در مناطق 12گانه این کلانشهر عنوان کرد: نمایشگرهای شهری مضامین فرهنگی اجتماعی را نمایش می دهند.
حسین صدرایی افزود: ارائه آموزش های شهروندی با هدف فرهنگ سازی موضوعات شهری از دیگر مضامینی است که برای پخش نمایشگرهای شهری پیش بینی شده است. وی با تاکید بر ارائه مباحث فرهنگی در سطح کلان و گسترده بیان کرد: ارتقاء امور فرهنگی از اهداف مشترک کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری و سازمان زیباسازی است. این مسئول با اشاره به نقش و جایگاه این آموزش ها، اظهارداشت: ارائه پیام های شهروندی در قالب آموزش های بصری از مهمترین اقداماتی است که نهادهای فرهنگی شهر با رسیدن به اتفاق نظر و وحدت رویه می توانند نسبت به انجام آن اقدام کنند. صدرایی با بیان اینکه، مجموعه مدیریت شهری با توجه به وظایف و مسئولیت های وسیع بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد، بیان کرد: به واسطه این ارتباط مدیریت شهری می تواند بیشترین تاثیر گذاری را در ارائه پیام های شهروندی ایفا کند. صدرایی گفت: نصب نمایشگرهای شهری و نمایش مسائل مربوط به امور فرهنگی و شهروندی از دلایل مهم تصویب نصب و اجرای 21 نمایشگر شهری است. صدرایی گفت: با توجه به اهميت روز افزون موضوع فرهنگ شهروندي و لزوم تغيير يا اصلاح رفتارهاي اجتماعي و شهروندي، ترويج الگوهای مثبت در این زمینه امری مهم است که اجرای طرح نمایشگرهای شهری می توان بخش عمده ای از این نیاز را مرتفع سازد.
ضرورت افزایش حس تعلق شهروندان به محیط زندگی شهری
سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری کرج تاکید کرد: بهره گیری از روش ها و سیاست های کارآمد به منظور فراهم آوردن زمینه های افزایش حس تعلق شهروندان به محیط زندگی شهری امری مهم است که باید به طور ویژه در دستور کاری مسئولان ذیربط قرار گیرد. صدرایی با تاکید بر اشاعه فرهنگ شهروندی در حد وسیع و گسترده، بیان کرد: سازمان ها، معاونت ها و مناطق تحت پوشش شهرداری همواره دارای وظایفی در قبال شهروندان می باشند که به تبع آن آگاهی مردم از چگونگی نحوه دریافت خدمات این مجموعه های خدمات رسان امری مهم است. وی ادامه داد: آگاهی مردم از روش و نحوه ارائه خدمات از سوی شهرداری می تواند در قالب آموزش های شهروندی به آنها منتقل شود. این مسئول با بیان اینکه، فرهنگ شهروندی در ابعاد وسیع و مختلفی تعریف می شود گفت: ارائه مضامین دیگر از جمله رعایت حقوق شهروندی، بهترین روش و نحوه زندگی شهری، حفظ و صیانت از فضاهای شهری با هدف افزایش حس تعلق شهروندان به محیط زندگی از دیگر مواردی است که در ارائه پیام های شهری از طریق نمایشگرهای شهری لحاظ شده است.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود