19 آذر 1391
شماره خبر: 16213

توسعه فضای سبز در منطقه یک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 توسعه فضای سبز در منطقه یک

سپیدار آنلاین: مسئول فضای سبز منطقه یک شهرداری کرج از توسعه فضای سبز در این منطقه خبر داد و گفت: فرم دهی درختان با هرس شاخه های خشک در حال انجام است.
محمود کشاورز با تاکید بر لزوم تسریع روند توسعه فضای سبز شهری اظهار داشت: این مهم به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای کاری مدیریت شهری در سال جاری در منطقه یک است. وی افزود: طی سه ماهه گذشته توسعه قابل توجهی به مساحت حدود سه هکتار در سطوح فضای سبز منطقه یک شهرداری کرج صورت گرفته است که می توان به احداث پارک ارکیده، لچکی سه ضلعی، فضای سبز رو و زیر پل جانبازان، بلوار سرو شمالی و بهسازی حاشیه معابر شریعتی و 45 متری کاج اشاره کرد.
سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری کرج 12.6 مترمربع است
این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر نیز از سوی حوزه فضای سبز این منطقه، پروژه های بازسازی پارکهای مادر، کودک، مهران و ... به مساحت حدود چهار هکتار در حال اجرا است. کشاورز ادامه داد: میزان سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری کرج با احتساب جنگل کاریهای پیرامون منطقه 12.6 متر مربع است که اين امر در مقايسه با استاندارد جهانی كه برای هر نفر 20 تا 25 مترمربع می باشد پايين و براي ايجاد این مقدار فضاي سبز بايد بسترهاي لازم ايجاد شود. مسئول فضای سبز منطقه یک شهرداری کرج یادآور شد: در این زمینه يكي از مهمترين بسترها، تامين آب و بودجه لازم براي ايجاد، توسعه و نگهداری فضاي سبز است.
درختان خشک معابر هرس شدند
وی در ادامه به اجرای عملیات هرس درختان منطقه نیز اشاره و اضافه کرد: به منظور بازپیرایی و فرم دهی درختان و حذف شاخه های زائد درختان جهت افزایش ایمنی و بهبود، حفظ زیبایی و آراستگی محیط شهری، این حوزه اقدام به هرس درخت و درختچه موجود در بوستان ها و خیابان های موجود کرده است. این مسئول گفت: این اقدامات به دلیل فرا رسیدن فصل سرما و زمستان انجام می گیرد که در سایر خیابانهای اصلی و فرعی منطقه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود