15 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162404

نحوه صحیح جمع آوری نخاله های ساختمانی با فرهنگ سازی محقق می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نحوه صحیح جمع آوری نخاله های ساختمانی با فرهنگ سازی محقق می شود


عضو شورای اسلامی شهر کرج بر نحوه جمع آوری نخاله های ساختمانی و انتقال آن به مرکز تخلیه نخاله ها تاکید کرد و گفت: باید در حوزه آموزش های شهروندی در حوزه پسماند برنامه ریزی های مطلوب و کارآمدی تدوین شود.
مجید کاویانی اظهار داشت: باید با مدیریت صحیح سازمان پسماند، نخاله‌های ساختمانی از محل تولید تا مرکز نخاله به‌ درستی ساماندهی شوند و این امر مستلزم همکاری کلیه ستادهای مربوطه می باشد.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌ کامیون‌داران اقدامات مطلوبی در این راستا انجام داده است، گفت: این اتحادیه اقدام به نصب نرم افزار جی پی اس بر روی خودروهای حمل نخاله با هدف کنترل فعالیت این کامیونها کرده است. عضو شورای شهر عنوان کرد: شهرداریها که یک نهاد اجتماعی هستند باید سعی کنند خدماتی که حوزه‌های دیگر می‌توانند انجام دهند را به آنها واگذار کنند و خود نیز نقش مدیریت و نظارت را داشته باشند. کاویانی با بیان اینکه در حال حاضر این نخاله‌ها در هر جایی از شهر تخلیه می‌شوند، گفت: شهردار و شهرداریها باید برای رفع این معضل با بررسی‌های لازم چاره‌ای بیندیشند. وی یادآور شد: در حال حاضر نخاله ساختمانی در کشور های پیشرفته و صنعتی در چرخه مجدد جهت مصارف ساختمانی مورد بازیافت قرار می گیرد و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بازیافت مصالح قابل مصرف و هدایت صحیح مواد زائد به محل های دفن اهداف عمده تعیین تکلیف نخاله ساختمانی است. رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر خاطرنشان کرد: بازیافت نخاله ساختمانی نه تنها به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کمک می کند بلکه با به کارگیری روش علمی توجیه اقتصادی نیز دارد. اما در این موضوع نباید از امر فرهنگ سازی غافل شویم. این عضو شورا فرهنگ سازی و آموزش های شهروندی جهت آگاهی و اطلاع شهروندان در تولید نخاله ها را ضروری دانست و افزود: سازمان پسماند و سازمان فرهنگی می توانند با تدوین برنامه های آموزشی شهروندان را آگاهی بخشیده و فرهنگ کاهش تولید نخاله ها را اشاعه دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود