19 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 162542

زمان اتحاد دولت و ملت برای مقابله با آلودگی هوا فرا رسیده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زمان اتحاد دولت و ملت برای مقابله با آلودگی هوا فرا رسیده است


رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: زمان اتحاد دولت و ملت برای مقابله با آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی فرا رسیده است و اگر برای خروج از بن بست کنونی اقدامات لازم را به عمل نیاوریم، تضمینی برای تامین سلامت شهروندان وجود نخواهد داشت.
محمود دادگو ادامه داد: البرز به لحاظ تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین در صدر استانهای کشور قرار دارد و این در حالی است که متروی کرج هنوز از آمادگی لازم برای افتتاح برخوردار نیست و نیاز به اقدامات ویژه برای مقابله با آلودگی هوا احساس می شود. وی افزود: کرج در شاهراه ارتباطی استانهای کشور قرار گرفته است و بسیاری از ترددهای استان هیچ ارتباطی با شهرهای البرز ندارد و مرتبط با مسافرین گذری است که با احداث بزرگراه شمالی و کمربندی جنوبی می توان تا حدودی از بار ترافیک این کلانشهر کاست و آلودگی هوا را فروکش داد. رئیس پارلمان شهری کرج بیان داشت: مادامی که دولت و ملت برای مقابله با آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی یک صدا نشوند، نمی توان به بهبود شرایط امیدوار بود؛ چرا که برخی افراد بی مسئولیت طی سالیان اخیر با وارد آوردن لطمات شدید به دامان طبیعت، به تخریب محیط زیست با هدف کسب سود شخصی روی آورده اند که غیرقابل قبول است. به گفته وی، رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سالیان اخیر و طی سخنانی حکیمانه خواستار دفاع موثرتر از محیط زیست و برخورد شدید با متجاوزین به عرصه های محیط زیست، منابع طبیعی و جنگلها شده اند که در این زمینه نیاز به تقویت قوانین موجود و تعریف بسته های جدید حمایتی، نظارتی احساس می شود و باید به سمتی حرکت کنیم که منویات و مطالبات معظم له محقق گردد. دادگو در ادامه با بیان اینکه آلودگی هوا عرصه را بر سلامت محیط زیست و شهروندان تنگ کرده است، خاطر نشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به نسل های آینده است و چنانچه خواستار تامین آرامش و امنیت فرزندان خود می باشیم، باید در مسیر حفاظت از محیط زیست گام برداریم و در برابر آنچه سلامت انسانها را به مخاطره می افکند، قد علم کنیم.
این مسئول ارشد شهری در بخش پایانی سخنانش گفت: کلانشهر دو میلیون نفری کرج طی سالیان گذشته از باغشهری سرسبز به شهری تشنه فضای سبز تبدیل شده است و چنانچه روند کنونی تداوم یابد و چاره اندیشی اساسی برای مقابله با ترافیک صورت نپذیرد، دیر زمانی نخواهد بود که چالش ها و مشکلات جدیدی در مسیر زندگی مان قد علم خواهند کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود