28 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163199

20 هزار گلدان گل در منطقه 5 کرج کاشته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

20 هزار گلدان گل در منطقه 5 کرج کاشته شد


مدیر منطقه 5 شهرداری کرج از کاشت 20 هزار گلدان گل با صرف اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال در عرصه های سبز این منطقه به منظور افزایش زیبایی بصری محیط شهری و ارتقاء سلامت روحی و روانی شهروندان خبر داد.
مرتضی شاه محمدی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کاشت گل در مناطق شهری و به منظور افزایش زیبایی بصری، عملیات کاشت تعداد 20 هزار گلدان گل اختر در سطح منطقه 5 شهرداری کرج آغاز شد.
مدیر منطقه 5 شهرداری کرج فضای سبز شهری را به عنوان بخش جاندار محیط شهری، مکمل بخش بی جان شهر یعنی ساختار کالبدی شهر برشمرد و افزود: عملیات کاشت 20 هزار گلدان گل اختر اعتباری بیش از 800 میلیون ریال در بر دارد. شاه محمدی با اشاره به تاثیرات مثبت روانی گل و گیاهان برای شهروندان گفت: پژوهش ها نشان می دهد کاشتن گل و گیاه و به طور کلی نگاه کردن به گل و گیاه باعث بر انگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت، مثبت اندیشی و دوری از غم و اندوه و در نهایت ارتقاء سلامت روحی و روانی مردم می شود. این مسئول در پایان با بیان اینکه کاشت گلهای رنگارنگ و زیبا طراوت و جلوه خاصی به سیمای شهری می بخشد، حفظ و نگهداری از گل و گیاهان و همچنین همکاری و تعامل با شهرداری را از شهروندان خواستار شد تا شهر سرسبز و با نشاطی را داشته باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود