29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163230

شهردارکرج: توقف پروژه مهرویلا خسارت زیادی به شهرواردکرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهردارکرج: توقف پروژه مهرویلا خسارت زیادی به شهرواردکرده است


شهردار کرج با انتقاد از مانع تراشی یک مرکز آموزش عالی در اجرای ساخت تقاطع غیرهمسطح مهرویلای کرج گفت: توقف این پروژه خسارات زیادی به شهر وارد کرده است.
علی ترکاشوند در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج ، افزود: زیبنده استان نوپای البرز نیست که برخی پروژه های عمرانی آن نظیر پروژه تقاطع غیر همسطح مهریلا توسط برخی دستگاه ها متوقف شود.
وی ادامه داد: تونل مهر ویلا در حوزه شهری بزرگترین تونل کرج است و بیش از یکهزارو500 میلیارد ریال اعتبار برای آن تامین شده است. شهردار کرج گفت: برای بررسی موانع اجرایی این پروژه که مدت زیادی از آغاز ساخت آن می گذرد حتی در کمیسیون مستند سازی نهاد ریاست جمهوری حضور یافتیم. ترکاشوند بیان داشت: بر اساس تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 69 بایستی اراضی در طرح های تفصیلی رایگان داده شود و نه تنها رایگان بلکه چندین برابر تعیین غرامت کردیم . وی گفت: این پروژه تا کنون بیش از 120 میلیارد ریال خسارت داشته است. وی با اشاره به بار سنگین ترافیکی در مرکز استان البرز گفت: از هر یکصد هزار دستگاه خودرو عبوری در بزرگراه ها و آزاد راه های البرز، 70 هزار دستگاه آنها وارد شهر کرج می شود. ترکاشوند افزود: اگر 50 درصد ترافیک آزاد راه کرج- قزوین به خاطر اجرای طرح های جدید راه سازی کاهش یابدعلاوه بر تاثیرملی و منطقه ای آثار فرا ملی دارد. وی بیان داشت: متاسفانه برخی از دستگاه ها وظیفه ذاتی و اصلی خود را فراموش کرده اند که ساماندهی نهرهایی ماننددلمبر و سیاه جوب کرج از وظایف آب منطقه ای البرز است. شهردار کرج گفت: در کارگروه آلودگی هوای استان البرز اختصاص 200 هکتار زمین برای مرکز دفن زباله ها پیش بینی شد. وی ادامه داد: موضوع زباله ها حساس است و با توجه به مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا بحث مستند سازی بررسی شد. ترکاشوند، انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر را از دیگر مباحث شهری برشمرد و گفت: باید نسبت به ساماندهی این اصناف اقدام کنیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود