10 خرداد 1395
شماره خبر: 163967

دهکده تفریحی باغستان گنجی عمومی برای شهر کرج است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دهکده تفریحی باغستان گنجی عمومی برای شهر کرج است


شهردار کرج با اشاره به نقش احداث دهکده تفریحی و گردشگری منطقه باغستان، آن را یکی از زیباترین و برجسته ترین آثار تفرجگاهی شهر کرج در آینده نزدیک ارزیابی کرد و اذعان داشت: این منطقه گنجی عمومی با قابلیت تبدیل به جایگاهی مشابه توچال، برای شهر کرج است و باید با جلوگیری از آسیب ها و تهدیدات موجود در مسیر احداث طرح، از آن صیانت و حراست کنیم.
برای مسئولان ارشد مدیریت شهری کرج، نمایندگان ایران کوچک در مجالس خبرگان و شورای اسلامی، معاون استاندار و تعدادی دیگر از مسئولان شهری به گونه ای متفاوت آغاز شد و صرف صبحانه در محیطی کوهستانی، گردشگری و تفریحی که با هدف بازدید از یکی از پروژه های بزرگ تفریحی و گردشگری مدیریت شهری کرج انجام شد، حال و هوایی دیگرگونه به آغازین ساعات کاری روز دوشنبه، دهم خردادماه، داد. بسیاری از تصمیمات همواره پشت میزهای اداری و در فاصله رفت و آمد شهروندان و مخاطبان به دستگاه های مختلف گرفته می شود، این در حالی است که درک مشکلات و خواسته های آنان از نزدیک و بررسی نیازها و پیشرفت طرح ها، محتاج حضور در صحنه و شناخت فعالیت هاست. حضور امروز بسیاری از تصمیم گیران ارشد شهری و استانی در محل تاسیس دهکده گردشگری و تفریحی باغستان که با تلاش و عزم راسخ مدیریت شهری کرج و همراهی مسئولان منطقه شکل گرفته است، با همین هدف انجام شد و تجمع مدیران کنار هم سبب شد، ضمن استقبال و تقدیر از عملکرد این دستگاه برای افزودن به ریه های تنفسی شهر، همسویی و همراهی آنان در تحقق اهداف پروژه افزایش یابد. شهردار کرج در این آیین که حجت الاسلام محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند، نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی، هیربد معصومی، معاون عمرانی استاندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، معاونین خدمات شهری و فنی عمرانی شهردار، تعدادی از مدیران ستادی، مناطق و مدیران عامل سازمان های شهرداری کرج در آن حضور داشتند، حمایت های همه مسئولین از اجرای طرح های بزرگ مدیریت شهری با توجه به اقدامات بزرگ این دستگاه در دوره جاری را موجب آرامش و امنیت این دستگاه در فعالیت های جاری عنوان کرد. علی ترکاشوند با بیان اینکه یکی از شاخصه های توسعه شهر، افزایش سرانه های فضای سبز و محیط های تفریحی و گردشگری است، به شرح مختصری از روند پیگیری ها برای دریافت اراضی مذکور توسط شهرداری و تبدیل آن به دهکده تفریحی گردشگری پرداخت.
تلاشی که به بار نشست
وی، نقش نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی، با توجه به عدم همراهی تعدادی از مسئولان در دوره های گذشته برای تحویل اراضی فوق به مدیریت شهری را بی بدیل و با حسن نیت ارزیابی کرد و عنوان داشت: با پیگیری هایی که پس از نزدیک به گذشت پنج سال از طرح موضوع به عمل آمد، سازمان ملی زمین صورت جلسه ای را صادر و امضاء کرد که بر اساس آن یک هزار هکتار از اراضی منطقه کوهستانی واقع در باغستان به شهرداری تحویل داده شود. کلیددار شهر کرج افزود: همچنین طبق این صورت جلسه، مجوز ساخت هفت درصد از اراضی، مطابق با نیازهای کاربری زمین به این دستگاه ارائه شد. ترکاشوند با تاکید بر اینکه این منطقه پیش از این به مکانی برای تجمع معتادان و اراذل و اوباش تبدیل شده و بسیاری از ظرفیت های آن نادیده گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: هدف مدیریت شهری از دریافت زمین، اجرای طرحی بود که بتوان علاوه بر استفاده مفید از اراضی، آن را به محلی برای پمپاژ اکسیژن به مجموعه شهر تبدیل کند. به گفته این مسئول، مقرر شد پروسه تحویل زمین به شهرداری کرج با تقسیم آن به بخش های 100 هکتاری انجام گیرد به گونه ای که پس از طی عملیات احداث در هر یکصد هکتار، 100 هکتار بعدی در اختیار این دستگاه قرار داده شود.
"توچال" آینده ی شهر کرج
شهردار، آینده این پروژه را بسیار کم نظیر و ارزشمند برای شهر و محیط زیست ارزیابی کرد و ادامه داد: اینجا گنج و ثروت عمومی شهر کرج است و می تواند به منطقه ای مشابه توچال برای ایران کوچک تبدیل شود. وی، با تصریح بر اینکه مدیریت شهری برای اجرای طرح استوار و مصمم است، به وجود مشکلاتی در این زمینه اشاره کرد و اذعان داشت: ما بخشی را که به عهده مان واگذار شده به خوبی اجرایی کرده ایم اما در زمینه دریافت زمین و حفظ آن با مشکلات و تهدیداتی مواجه هستیم که اگر کند عمل کنیم، فرصت های موجود را از دست خواهیم داد. ترکاشوند، خاطرنشان کرد: تهدیدات و تعرضاتی در حوزه دریافت اراضی باقی مانده داریم که اگر دیر اقدام کنیم زمین از دست مان خواهد رفت.
اراضی واقع در طرح فریز شوند
شهردار، با طرح درخواست فریزسازی اراضی باقی مانده به نام شهرداری کرج و جلوگیری از تصرف آن توسط افراد و دستگاه های مختلف با مدعوین و حاضران در این صبحانه کاری، اذعان داشت: با توجه به اینکه باد غالب از شمال غرب به شرق در حرکت است و بسیاری از آلودگی ها و ریزگردها از این منطقه به شهر وارد می شود، وجود منطقه ای جنگلی و درختکاری شده می تواند به عنوان سدی مقابل آسیب های زیست محیطی و بادهای مخرب عمل کند. وی افزود: همچنین نقش بی بدیل و تاثیرگذار آن در نشاط شهروندان و ساکنان منطقه و امکان بهره گیری از محیط تفریحی و گردشگری آن قابل اغماض نیست. شاهد این گفته شهردار کرج، حضور پیوسته زنان، مردان و شهروندانی بود که با تردد در مسیر کوهستانی این دهکده و در جوار محل صرف صبحانه مسئولان شهری و استانی کرج و البرز، اقدام مدیریت شهری برای تاسیس محل مذکور را ستوده و مورد تجلیل قرار می دادند. همچنین تعداد زیادی از عابران که نسبت به حضور مسئولان در مسیر تردد خود آگاه شده بودند، یکی از مهمترین درخواست های خود را به ساماندهی موضوع معدن واقع در کوهستان منطقه باغستان اختصاص می دادند. لازم به ذکر است؛ گفته های شهردار کرج، با حمایت های عضو مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همراه شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود