12 خرداد 1395
شماره خبر: 164149

بی‌توجهی به جایگاه شوراها، عملکرد شهرداری‌ها را به چالش خواهد کشید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بی‌توجهی به جایگاه شوراها، عملکرد شهرداری‌ها را به چالش خواهد کشید


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج گفت: بی‌توجهی به جایگاه و نقش شوراها در برنامه ششم توسعه کشور ، عملکرد شهرداری‌ها را زیر سوال خواهد برد .
روح الله کیان اظهار داشت: شوراهای اسلامی یکی از ظرفیت‌های ارزشمند قانون اساسی است که کارکرد آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته و ابعاد اجرایی کارشان محدود به تعیین شهردار و نظارت بر شهرداری شده است . رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند روند توسعه شهری را کامل کند چون اختیارات کافی برای اعمال قوانین را در اختیار ندارد و اساساً قانون نیز چنین بستری را برای آن به وجود نیاورده است . کیان ادامه داد: شهرداری به طور مستقیم با برخی سازمانها و ادارات مختلف کار توسعه و گسترش خدمات شهری را انجام می‌دهد که گاهی برنامه‌ها و اقدامات شهرداری منطبق و هماهنگ با برنامه‌ها و اهداف آن سازمان‌ها نیست و این مسئله چالش‌هایی را پیش‌روی مدیریت شهری قرار می‌دهد . وی تصریح کرد: مردم از شهرداری و شورا انتظاراتی دارند که به حق بوده و باید برای انجام آن‌ها جدیت به خرج داد، اما از مجلس دهم و منتخبان مردم در مجلس انتظار داریم که در برنامه ششم توسعه توجه بیشتری به نقش شوراها داشته باشند و اختیارات آنها را محدود نکنند .
عضو شورای شهر کرج افزود: شوراها یار و همکار دولت در بهبود ارائه خدمات شهری به مردم هستند و باید نگاه تعاملی میان دستگاه‌ها حاکم باشد و مدیران بخش‌های مرتبط با توسعه شهری در ارتباط با شهرداری و شورای شهر در زمینه بهبود مدیریت شهری مشارکت کنند . وی گفت: شهرداری‌ها مسئولیت‌های فراوانی از حوزه فرهنگی تا معماری و فنی، شهرسازی، حمل و نقل، ترافیک، فضای سبز، آرامستان و صدور پروانه ساختمانی و عمرانی بر عهده دارند، اما متناسب با این وظایف از اعتبار کافی برخوردار نیستند و یکی از تلاش‌ها در این زمینه بهبود وضعیت مالی اداری شهرداری‌ها و ایجاد درآمدهای پایدار در این زمینه است که باید اولویت مجلس دهم باشد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود