30 خرداد 1395
شماره خبر: 164879

ترافیک شهر کرج را ایمن سازی کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ترافیک شهر کرج را ایمن سازی کنیم


نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بر ایمن سازی ترافیک در این کلانشهر تاکید کرد و گفت: با شناسایی معابر پر تردد و نقاط حادثه خیز از بروز حوادث احتمالی کاسته خواهد شد.
مریم قهرمانی با اشاره به مقوله ترافیک و راه های کاهش آن در سطح شهر اظهار داشت: باید معابر شهر را از ترافیک ایمن سازی کنیم تا با کاهش تصادفات، معابری ایمن برای تردد شهروندان ایجاد نمائیم.
وی با تاکید بر اینکه حفظ جان شهروندان در سطح شهر یک اصل اساسی است، اذعان داشت: نصب و مرمت نرده های میان رفیوژ ها، خط کشی های صحیح شهر و رعایت موارد این چنینی می تواند تاثیرات قابل توجهی در حوزه ترافیک و کاهش خطرات احتمالی داشته باشد. به گفته قهرمانی، ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز و رفع گره های ترافیکی و ایمن سازی معابر در کلانشهر کرج مشهود است و نیاز است مسئولین امر با عزمی جهادی و ارائه برنامه های بلند مدت در کاهش این معضل شهری اقدام نمایند. این عضو شورا تاکید داشت: استانداردسازی و بهسازی وضعیت معابر، کاهش نقاط برخورد و ساماندهی تردد و توقف خودروهای سنگین، از اهداف مهم اجرای طرح های مطالعات ترافیکی در سطح شهر است که توجه به این موارد در ساماندهی و تقویت حوزه حمل و نقل و ترافیک موثر خواهد بود. به عقیده این عضو شورا ایجاد محدوديت‌هاي ترافيكي در هسته مركزي شهر امروز به عنوان يكي از راه‌هايي است كه كارشناسان شهري براي رفع ترافيك‌ در نظر می گیرند اما مهمترين موضوع عدم استفاده از وسائل نقليه شخصي و پرداختن به استفاده از وسائل نقليه عمومي است تا هم ترافيك‌ كاهش یابد و هم از هزينه‌هاي بي مورد جلوگيري شود. وی تصريح كرد: متاسفانه آنگونه كه انتظار مي‌رود از سيستم حمل و نقل عمومي در سطح شهر استفاده نمي‌شود و هنوز هم شاهد حضور خودروهاي تك سرنشين هستيم. تلاش ما بر این است تا وضعيت ناوگان حمل و نقل عمومي در بخش تاكسي‌ها به بهترين نحو ممكن مديريت و با نظارت مستمر بر روند فعاليت تاكسي‌ها رضايت همشهريان را جلب كنيم. وي افزود: اگر همشهريان به جاي استفاده از خودروهاي شخصي به استفاده از خودروهاي عمومي روي بياورند هم ترافيك شهر کم می شود و هم همشهريان با سرعت بيشتري به محل كار خود خواهند رسيد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود