30 خرداد 1395
شماره خبر: 164923

احیای مساجد، زمینه ساز تربیت نسل متدین و اسلامی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

احیای مساجد، زمینه ساز تربیت نسل متدین و اسلامی است


سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج، مسجد را مهم ترین مرکز برای نشر محتوای ناب اسلام و اندیشه های اسلامی دانست و گفت: احیای مساجد، زمینه ساز تربیت نسل متدین و اسلامی است.
غفور قاسمپور اظهار داشت: احیای مساجد که زمینه ساز احیای فرهنگ اسلامی و تربیت نسل متدین است نیازمند مشارکت مسؤولین و مردم در کنار یکدیگر به عنوان خرد جمعی می باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: باید نقش واقعی مساجد را احیا کرد چون این اماکن تنها برای اقامه نماز نیست بلکه در زمان پیامبر (ص) برای مسایل نظامی، سیاسی، دینی و فرهنگی نیز استفاده می شد. وی با بیان اینکه امروز تربیت نیروهای متدین و کارآمد مهمترین وظیفه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، افزود: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، زمینه را برای نهادینه شدن فرهنگ مسجد در جامعه فراهم خواهد آورد. این مسئول عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری محل گرد هم آمدن افراد با سلایق و گرایش های فکری مختلف است و ضمن احترام به تمامی سلایق محدودیتی در این زمینه ایجاد نشده و هدف آن ترویج معارف ناب دینی به اقشار مختلف بویژه نسل جوان است. وی با اشاره به اینکه فرزندان ما باید فرهنگ حماسی و جهادی را در مساجد بیاموزند،بیان کرد: تربیت در مساجد مبتنی بر مبانی الهی صورت می‌گیرد؛ چرا که مسجد پایگاه معنوی وسرچشمه عقلانیت و نورانیت است. عضو پارلمان شهری کرج با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از بازوهای پرورش و تربیت نیروی انسانی خلاق، هنرمند و متدین در جامعه است، ابراز داشت: مساجد باید در حوزه های هنری ورود کرده و فعالیت های هنری را با رویکرد دینی به جامعه منتقل کنند. وی در آخر با اشاره به فرموده امام راحل که بیان داشتند "فتح الفتوح انقلاب اسلامی ایران تربیت جوانان مومن و انقلابی در بستر مساجد است"، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در حوزه های مختلف هنری همچون فیلم سازی، نقاشی، شعر و... هنرمند متدین تربیت کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود