6 تیر 1395
شماره خبر: 165349

همکاری شهرداری کرج برای امحاء 16 هزار کیلو مواد مخدر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همکاری شهرداری کرج برای امحاء 16 هزار کیلو مواد مخدر


معاون خدمات شهری شهرداری کرج، اهم اقدامات انجام شده در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی این معاونت را اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات نمادینی که به طور معمول به منظور بزرگداشت این روز و بیان آثار زیانبار استفاده از مواد مخدر انجام می گیرد...
به آتش کشیدن مقدار زیادی از این مواد افیونی است که معاونت خدمات شهری در این زمینه همکاری هایی را با نیروی انتظامی صورت داد. حسن مدیرروستا با بیان اینکه اعتیاد، ریشه بسیاری از گرفتاری ها و تنگناهای اجتماعی، خانوادگی و اقتصادی است، گفت: شهرداری کرج نه به واسطه وظیفه، که به سبب حساسیت و اهمیتی که نسبت به موضوع مبارزه با استفاده از مواد مخدر صنعتی و غیرصنعتی وجود دارد، همکاری هایی را در حوزه های مختلف با دستگاه های ذیربط صورت می دهد که از جمله آنها برگزاری آیین روز جهانی مبارزه با این ماده های آسیب زا و تخریب کننده روح و جسم انسان هاست.
وی، بیان داشت: در این خصوص، معاونت خدمات شهری با استفاده از ماشین آلاتی همچون لودر و گریدر نسبت به تسطیح و پاکسازی محل امحاء 16 هزار کیلوگرم حشیش، که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده بود، اقدام نمود. مدیرروستا زمان و مکان برگزاری این آیین را در روز اول تیرماه در منطقه عظیمیه عنوان کرد و افزود: همه این اقدامات به منظور آگاه سازی نقش منفی و آثار مخرب اعتیاد میان شهروندان انجام می گیرد و امید است همه اقشار سنی، با توطئه هایی که برای آلوده کردن مردم به هر گونه اعتیاد و افیون در نظر می گیرند آشنا شده و اجازه ندهند در هیچ برهه و به هیچ بهانه ای، روح و جسم شان به مواد مخدر آلوده شود. معاون شهردار در حوزه خدمات شهری شهرداری کرج، سطح سکوی ساخته شده توسط معاونت به منظور برگزاری مراسم امحاء را در ابعاد 3×18 به ارتفاع 5/1 متر عنوان کرد و ادامه داد: این سازه به صورت فلزی احداث شد و هماهنگی چاپ و اکران بنرهای مرتبط با پیشگیری از اعتیاد با هدف فرهنگسازی در این خصوص از طریق سازمان زیباسازی شهرداری کرج که زیر نظر معاونت خدمات شهری فعالیت می کند، انجام گرفت. به گفته مدیرروستا، همچنین هماهنگی و استقرار دو دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه چهار مامور در محل امحاءاز سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، از سازمان های تحت نظر این معاونت انجام گرفت. این مسئول، شستشو و نظافت محل پس از اجرای مراسم را به عنوان دیگر فعالیت های معاونت در این خصوص ارزیابی کرد و ادامه داد: احداث جایگاه مدعوین و میهمانان به وسیله اسپیس فریم وچادرکشی آن، تهیه 250 عدد صندلی ویژه مهمانان مراسم و احداث سن به وسیله اسپیس فریم بخش دیگر اقدامات مجموعه معاونت خدمات شهری به مناسبت برگزاری آیین روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بود. وی، همچنین اضافه کرد: علاوه بر این فعالیت ها، هماهنگی و اجرای تئاتر در خصوص پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در برنامه جشن رمضان توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام گرفت و در پایان مراسم نیز پسماند ناشی از امحاء، با انجام هماهنگی و استقرار یک دستگاه لودر، جمع آوری شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود