10 تیر 1395
شماره خبر: 165560

لزوم آسیب شناسی برای تبدیل چالش ها به فرصت های مناسب در توسعه شهری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم آسیب شناسی برای تبدیل چالش ها به فرصت های مناسب در توسعه شهری


عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: آسیب شناسی موضوعات شهری جهت شناسایی چالش ها و نحوه تبدیل آن به فرصت های مناسب، روند توسعه شهری را به نحو مطلوب مهیا می کند.
رضا شریفی با بیان این مطلب افزود: شناسایی و ریشه یابی مشکلات شهری که به عنوان چالش های موجود شهری از آن نام برده می شود، نیازمند تدوین برنامه های کارشناسی است.
وی، انجام اقدامات تخصصی بر مبنای نیازسنجی های منطقی را از مولفه های کارآمد برای رفع مباحث و گره های شهری دانست و عنوان کرد: بکارگیری نیروهای متخصص و کارشناس به منظور شناسایی مشکلات پیش روی زندگی شهروندان نقش بسزایی در مدیریت کارآمد شهری ایفا می کند.
ضروت استفاده صحیح از فن آوری های روز در شهرداریها
عضو شورای اسلامی شهر کرج، نحوه تعامل با ادارات و ارگان ها در کنار آموزش نیروهای انسانی را از جمله چالش های پیش روی شهرداری ذکر کرد. شریفی در ادامه بر ضروت استفاده صحیح از فناوری های روز در شهرداری ها تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی به موقع و صحیح به مردم نیز از دیگر گزینه های موثر در شناسایی چالش های فراروی شهرداری در مواجهه با مردم است. عضو پارلمان شهری کرج تعامل و همکاری بین شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر را مهم ارزیابی کرد و این موضوع را از جمله راه های موفق در شناخت آسیب ها و چالش های فراروی زندگی شهری دانست. وی گفت: این تعامل و وحدت رویه علاوه بر فراهم آوردن بسترهای مناسب پیشرفت، نقش و جایگاه مدیریت واحد شهری را در سازماندهی و توسعه شهر به نحو مطلوبی نمایان می کند.
آسیب شناسی از ابزارهای مهم مدیریت شهری است
این عضو شورای شهر نص صریح قانون شهرداری بر مدیریت واحد شهری را یادآور شد و افزود: این در حالی است که عموم مردم نیز بر نقش مدیریت واحد شهری در اداره مطلوب شهرها تاکید دارند. وی بیان کرد: تحقق این مهم منوط بر هماهنگی و تعامل بین سازمانی و رصد مسائل و مشکلات است که تحقق آن نگاه ویژه مسئولان را می طلبد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود