12 تیر 1395
شماره خبر: 165684

طرح ممیزی واحدهای صنفی در منطقه 9 شهرداری کرج اجرایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح ممیزی واحدهای صنفی در منطقه 9 شهرداری کرج اجرایی شد


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج، از اجرای طرح ممیزی واحدهای صنفی از اردیبهشت ماه سال جاری در راستای اخذ عوارض در این منطقه خبر داد.
حسین عطایی عنوان کرد: اجراي طرح ممیزی واحدهای صنفی از مدتها پيش در دستور كار شهرداري قرار داشت كه خوشبختانه این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری بصورت پایلوت و محوری با روش ترکیبی و مختلط (برداشت های میدانی و همزمان تطبیق با اسناد موجود) آغاز شد. عطایی گفت: این طرح جهت ساماندهی وصول عوارض واحدهای صنفی، جمع آوری اطلاعات و شناسایی واحد های صنفی بصورت محوری می باشد که تاکنون 749 واحد صنفی دراین طرح شناسایی و جهت پرداخت عوارض و تعین تکلیف وضعیت بدهی واحدهای خود به متصدیان ابلاغیه صادر و تحویل مالکان و مستاجرین صنوف مختلف شد.
این مسئول بیان کرد: با اجرای طرح ممیزی، تجاری های میدان شهدا، خیابان شهید بهشتی، بلوار شهدای دانش آموز و بلوار علامه جعفری شناسایی شدند. وی گفت: از وظايف مهم شهرداري انجام مميزي و برداشت اطلاعات املاك و شناسایی واحدهای تجاری و صنوف مختلف واحدهای تجاری سطح شهر با هدف ايجاد بانك اطلاعات و محاسبه و وصول عوارض املاك و واحدهاي كسبي می باشد. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج با تاکید براینکه هدف از اجراي اين پروژه اجراي قانون صنفی، همچنين توليد بانك اطلاعات و كروكي از آخرين وضعيت املاك تجاری و معابر سطح شهر می باشد؛ گفت: بانك اطلاعات مذكور شامل المانهاي اساسي تامين كننده اطلاعات در تمام سيستم‏ هاي مرتبط با املاك در شهرداري مي باشد كه از اين اطلاعات جهت تصميم گيري هاي كلان مديريتي و اخذ عوارض و جرائم پيش بيني شده در قانون نظام صنفی استفاده مي شود. وي انجام مميزي صنوف را شامل چندین مرحله فعاليت عنوان كرد و افزود: اهم مراحل اين طرح شامل شناسایی صنوف دارای تخلف ساختمانی، بدون پروانه و شناسایی واحدهای دارای پروانه و بدهکار، اخطار و ابلاغ، پیگیری در راستای مراجعه مالکین، پاسخگويي به ارباب رجوع، محاسبات عوارض، تطبيق، صدور فيش تشخيص، توليد نرم افزار و ورود اطلاعات در آن، تطبيق اطلاعات بعد از مميزي و ... مي باشد که توسط کارشناسان اصناف انجام مي شود . این مسئول تأکید کرد: در ابتدای این طرح همکاری واحدهای مختلف از جمله خدمات شهری، حقوقی، شهرسازی و همچنین اطلاع رسانی از طریق روابط عمومی زمینه انجام هرچه بهتر در این طرح نقش تعین کننده ای خواهد داشت . وی در ادامه مراحل انجام طرح ممیزی واحدهای تجاری سطح این منطقه را شامل میدانی، آنالیز اطلاعات، کنترل اولیه، کنترل ثانویه، تطبیق، ورود اطلاعات به نرم افزار ممیزی، ارسال اطلاعات خروجی نرم افزار به درب منازل جهت تایید اطلاعات و سپس مرحله ادغام و اختصاص کد نام برد. عطایی در پایان گفت: اجراي پروژه مميزي واحد های تجاری شهر می تواند، گام مهمی در راستاي تحقق شهرداري الکترونيکي و ارائه خدمات سريع و بهتر به شهروندان باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود