21 تیر 1395
شماره خبر: 166175

عفاف و حجاب زمینه را برای بالندگی ارزشهای پایدار فراهم می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عفاف و حجاب زمینه را برای بالندگی ارزشهای پایدار فراهم می کند


نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: عفاف و حجاب زمینه را برای بالندگی ارزشهای پایدار فراهم می کند و مانع بروز آسیب های اجتماعی می شود.
محمد علی بخشی با بیان این مطلب اظهار داشت: حجاب و عفاف آرامش روحی را برای فرد و جامعه به ارمغان می آورد. وی ادامه داد: عفاف موجب مصونیت زن و مرد از آشفتگی های ذهنی، بزهکاری، آوارگی و در نهایت بیماری روحی و روانی می شود و از انحطاط اخلاقی جامعه و از هم پاشیدگی خانواده ها جلوگیری می کند. این عضو شورا موضوع رعایت حجاب را به عنوان یکی از دستورات و سفارشات مکرر دین مبین اسلام مطرح کرد و افزود: رعایت و حفظ حجاب از واجبات دینی است و بیشترین خیر و سعادت بشری در آن نهفته است. باید گفت، از جمله تاثیرات مثبت حجاب در چارچوب خانواده آشکار می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج، خانواده را اولین و بنیادی ترین تشکل اجتماعی یک جامعه عنوان کرد و گفت: استحکام خانواده که مرکز عشق و امید و بستر شکفتن آرزوهای جوانان می باشد، توانایی های فردی را افزایش می دهد و جامعه را استوار و پویا می سازد. به گفته علی بخشی انسان در سایه عفاف، عزت و اعتبار پیدا می کند و کسانی که هرچه می خواهند می خورند و آنچه می خواهند می گویند و پیوسته در پی هوسرانی اند، نزد دیگران اعتبار و ارزشی ندارند. وی افزود: انسان های پاکدامن، نزد افراد جامعه اعم از خانواده دوستان و دیگران مورد احترام و اعتمادند. این عزت و اعتبار در برخوردها و مناسبات اجتماعی پدیدار می شود؛ به گونه ای که حتی افراد امانات و اسرار خود را به انسان های عفیف و امین می سپارند و در دل آنها را بزرگ و پاک می دانند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود