29 تیر 1395
شماره خبر: 166683

پل مکمل حامی، هدیه عمرانی شورای اسلامی شهر کرج به شهروندان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پل مکمل حامی، هدیه عمرانی شورای اسلامی شهر کرج به شهروندان


رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: پل مکمل حامی که پس از ماهها تلاش و کار عمرانی در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید، هدیه ای از سوی شورای اسلامی شهر کرج به شهروندان فهیم است.
سعید فیروزگاه ادامه داد: کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج با هدف نظارت عالیه بر روند اجرای پروژه های نیمه تمام و همچنین تصمیم گیری در خصوص نیاز شهر به تعریف طرح های جدید جلسات مستمری را با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه برگزار می کند و همچنین با همراهی اعضای کمیسیون به صورت آشکار و پنهان در محل کارگاه پروژه ها حضور یافته و اوضاع را از نزدیک رصد می کنیم. وی خاطر نشان کرد: به دلیل سیاستگذاری صحیح و مصوبات کارشناسی شورای اسلامی شهر کرج، مرکز البرز در مقطع زمانی کنونی به کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل شده و پروژه های عمرانی یکی پس از دیگری و حتی زودتر از موعد مقرر تکمیل شده و به بهره برداری می رسند که به واسطه این فعالیتها، لبخند رضایت بر چهره مردم و مسئولان قابل مشاهده است. این مسئول ارشد شهری اظهار داشت: شورای اسلامی شهر کرج با پیاده سازی مبانی «اقتصاد مقاومتی» و تاکید ویژه بر کاهش هزینه های جاری، فضا را برای تعریف و اجرای پروژه های کلان عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی مهیا ساخته است و همانطور که استحضار دارید برغم رکود درآمدی و کاهش صدور پروانه ساخت اما مشکلات موجود از ایجاد تاثیر سوء بر روند اجرای پروژه ها باز ماندند. شهردار اسبق چهارباغ با اشاره به تحمیل 18 درصد از بار ترافیکی کشور به معابر استان البرز، از ترافیک و آلودگی به عنوان جدی ترین چالش های شهری کرج یاد کرد و بیان داشت: در همین راستا و با توجه به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، احداث بیش از 50 تقاطع با اعتباری افزون بر 3 هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است که بهره برداری از پروژه های: پل زیرگذر شهدای غواص، مکمل شهید سلطانی، پل روگذر شهدای پلیس، فاز یک پل شهدای حصارک، فاز یک پل شهید کیانپور، پل روگذر حافظ، تقاطع شهدای ارتش و... نیز در همین راستا صورت گرفته است. این چهره عمرانی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: البته به منظور فرو کش کردن تب ترافیک و کاستن از آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی، گزینه های دیگری همچون: احداث پروژه هزار میلیارد تومانی بزرگراه شمالی، تکمیل خط 2 مترو، راه اندازی BRT در هسته مرکزی شهر، احداث پیاده راه و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری نیز روی میز گفتگو و تبادل نظر قرار دارند و برخی از آنها در مراحلی از پیشرفت فیزیکی قرار گرفته اند.
افتتاح پروژه 200 میلیارد ریالی «پل حامی» در آینده ای نزدیک
فیروزگاه در ادامه به برنامه ریزی جهت افتتاح پروژه 200 میلیارد ریالی پل حامی (واقع در منطقه 11 شهرداری کرج) در آینده ای بسیار نزدیک اشاره و عنوان کرد: گرچه هزینه تمام شده ساخت اسکلت و سایر اجزای پل بالغ بر 60 میلیارد ریال بود اما به جهت وجود چندین معارض ملکی و نیاز به تملک و تخریب آنها، هزینه های طرح تا 20 میلیارد تومان افزایش یافت و یادگاری ارزشمند از دوران فعالیت و خدمتگزاری دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج به شمار می رود. رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج مشخصات فنی پروژه را نیز بدین شرح برشمرد؛ 1) طول کل پل 120 متر، 2) طول و عرض عرشه به ترتیب 67 و 14 متر، 3) عرض سواره رو 10.75 متر، 4) پل به صورت باند دو خطه و به صورت پل قوسی بتنی ساخته شده است، 5) تعداد ستون های به کار رفته در طرح 10 عدد می باشد که با ارتفاعی معادل 13 متر احداث شده است، 6) در این پروژه 16 شمع به طول 20 متر به کار رفته و سه هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است، 7) حجم میلگرد به کار رفته در طرح بالغ بر 800 تن و 8) استفاده از یک هزار و 500 تن آسفالت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود