19 مرداد 1395
شماره خبر: 168010

رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، مظهری از عدالت طلبی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی، مظهری از عدالت طلبی است


عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و مردم سالاری دینی هستند و خبرنگاران به عنوان مظهر مطالبه گری و عدالت طلبی از جایگاه والایی برخوردار می باشند.
بهنام محمودی با عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار، تصریح کرد: شهید صارمی به عنوان فردی صادق، امانتدار، راستگو و شجاع که در مسیر خطیر اطلاع رسانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، الگوی راستین و حقیقی اصحاب رسانه و خبر می باشد و این قشر با فعالیت در شغلی سخت و زیان آور برای داشتن جامعه ای بهتر می کوشند. این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: نقش خبرنگاران در تحولات مختلف و مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران نیز نقشی بی بدیل است و امروز نمی توان منهای پاسداشت نقش و جایگاه خبرنگاران، از نقادی و پرسشگری در جامعه سخن گفت.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز، خبرنگاران نه تنها رسالت اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط رسانه ای در جوامع را به عهده دارند بلکه به عنوان نمایندگان افکار عمومی، چشمان ناظر و تیزبین بر عملکرد مجموعه های مختلف حاکمیتی و دولتی نیز به شمار می آیند، بیان داشت: هفدهم مردادماه روز بزرگداشت منادیان گردش شفاف و آزاد اطلاعات و دیده بانان دولت و جامعه مدنی است. به گفته این وکیل مردم در شورای اسلامی شهر کرج، رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجود مطبوعات‌ و اطلاع‌ رسانی‌ صادقانه‌ و شفاف‌ در جامعه‌، نقد و نظارت‌ و آزادی‌ قلم‌ و بیان‌ بر اساس‌ قانون‌ اساسی‌ را حق‌ مسلم‌ مردم‌ و مطبوعات‌ و یک‌ ضرورت‌ می دانند و دولت یازدهم نیز با توجه به منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور محترم، بر ایجاد فضای مناسب، آزاد و امن برای رسانه ها تاکید دارد. محمودی در عین حال تصریح کرد: همچنین در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همواره از انتقادات سازنده استقبال کرده و می کنیم و معتقدیم برای پیشرفت در مسیر تعالی باید انتقادها را با گوش جان شنید و با تمام همت، برای رفع کاستی های احتمالی گام برداشت. وی در پایان بیان کرد: اینجانب به‌ پاس رسالت قلم و پاسداشت جایگاه رفیع اهل رسانه فرارسیدن روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در خبرگزاری‌ها، سایت‌های محلی و همچنین شبکه تلویزیونی و رادیوئی استان تبریک عرض می‌کنم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود