1 شهریور 1395
شماره خبر: 168801

طرح جمع آوری آزمایشی زباله در روزهای زوج اجرایی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح جمع آوری آزمایشی زباله در روزهای زوج اجرایی شد


معاون خدمات شهری شهرداری کرج از اجرای آزمایشی طرح جمع آوری زباله طی روزهای زوج در یکی از نقاط شهری این کلانشهر خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در بخشی از منطقه 8 کرج به اجرا در می آید و زباله های شهروندان طی روزهای زوج از محل جمع آوری می شود.
حسن مدیرروستا این خبر را اعلام کرد و افزود: این اقدام در راستای فرهنگسازی برای جمع آوری یک روز در میان پسماندهای خانگی انجام می گیرد که صرفه جویی در هزینه و کاهش تولید زباله مهمترین دستاوردهای آن است. وی با اشاره به تولید روزانه 750 گرم زباله توسط هر فرد در شهر کرج، این رقم را نسبت به میانگین جهانی و دیگر شهرهای کشور بالا ارزیابی کرد و اذعان داشت: مدیریت تولید زباله در شهر باید حتما اتفاق بیافتد. معاون شهردار کرج در امور خدمات شهری، خاطرنشان کرد: یکی از روش های مدیریت تولید زباله، آموزش تفکیک و تنظیم زمان جمع آوری پسماندهاست که کوشیده می شود این فرهنگسازی با همکاری سازمان مدیریت پسماند در شهر انجام گیرد. به گفته مدیرروستا، این روش ها هم اکنون به صورت پایلوت و آزمایشی در برخی مناطق شهر به اجرا در می آید که از جمله آنها شهرک اوج در منطقه 8 شهرداری می باشد. این مسئول اضافه کرد: طرح مذکور از ابتدای شهریورماه در شهرک مذکور آغاز شده و پیش زمینه اجرای آن، آموزش چهره به چهره شهروندان و نیز از طریق توزیع بروشور و نصب بنر در منطقه بوده است. وی، میزان استقبال مردم را طی مدت گذشته از اجرای طرح، مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: انتظار می رود با ادامه آموزش و فرهنگسازی امر، به میزان استقبال مردم از طرح و رضایتمندی آنان از اجرای آن افزوده شود.
توزیع مواد شوینده در قبال تحویل زباله خشک
مدیرروستا اضافه کرد: تفکیک زباله نقش بسیار زیادی در کاهش تولید زباله بخصوص زباله تر به همراه دارد؛ در همین راستا و به منظور تشویق شهروندان به انجام عملیات تفکیک زباله، با استقرار کانکسی در محل، نسبت به توزیع مواد شوینده در قبال تحویل زباله خشک اقدام کرده ایم. معاون شهردار بیان داشت: علاوه بر این، سازمان مدیریت پسماند در روزهای شنبه و سه شنبه زباله های خشک را از منطقه جمع آوری می کند. وی تاکید کرد: در صورت موفقیت طرح و استقبال شهروندان، اجرای طرح جمع آوری زباله به صورت یک روز در میان در کل کلانشهر کرج همه گیر خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود