10 شهریور 1395
شماره خبر: 169392

پروژه های سازمان پارکهای کرج زیر ذره بین اساتید بیست و دومین کنگره گیاهپزشکی ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پروژه های سازمان پارکهای کرج زیر ذره بین اساتید بیست و دومین کنگره گیاهپزشکی ایران


اساتید بیست و دومین کنگره گیاه پزشکی ایران از پروژه های سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه ها قرار گرفتند.
بوستان جهان نما، نهالستان بزرگ کرج و معابر شهری توسط تعدادی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند. بررسی مسایل مبتلا به گیاه پزشكي، ارائه پیشنهادات علمی در این حوزه، آسیب شناسی وضعیت آب و خاک منطقه، توجه به بحران کم آبی و همچنین ارائه نقطه نظرات در ارتباط با سلامت گونه های گیاهی، آفات و بیماریهای موجود در فضای سبز شهر کرج از موارد مورد بحث و بررسی در این بازدید بود. توجه به نهالستان بزرگ کرج به عنوان مهمترین تامین کننده گل و گیاه از مباحث مهم این بازدید بود؛ با توجه به اینکه قرنطینه گیاهی به عنوان اصلی مهم در جلوگیری از شیوع آفات به شمار می رود، تولید فرآورده های عاری از هر گونه آفت و بیماری پیشنهاد و مقرر شد این مهم با بهره گیری از تجارب اساتید برجسته و ایجاد برنامه ریزی مناسب در دستور کار سازمان قرار گیرد.
پس از بازدید در راستای افزایش تعاملات و استفاده از پتانسیل های دانشگاهی به عنوان قطب های علمی کشور، اساتید به همراه دیگر شرکت کنندگان کنگره در مراسم گردهمایی که به میزبانی سازمان پارکها در محل باغ گلها برگزار شده بود حضور یافته و با دیگر اقدامات سازمان در حوزه های مختلف نیز آشنا شدند. شایان ذکر است در این بازدید مدیرعامل، معاون فنی و اجرایی و تعدادی از مدیران سازمان پارکهاو فضای سبز شهرداری کرج حضور داشتند. کنگره عصر امروز در پردیش کشاورزی دانشگاه تهران به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود