28 دی 1395
شماره خبر: 173108

بهره برداری از تصفیه خانه های محلی کرج در سال 96

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بهره برداری از تصفیه خانه های محلی کرج در سال 96


مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت که ساخت تصفیه خانه های محلی در کرج با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در سال 96 محقق می شود.
محمدرضا زین العابدینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان حفاظت محیط زیست البرز برگزار شد، افزود: وضعیت باغ سیب کرج بحرانی بود که در یک اقدام بی سابقه نجات یافت.وی ادامه داد: تاکنون بنیاد مستضعفان در هیچ کجای کشور این حجم از اراضی را در اختیار اجرای طرح های باغداری و ایجاد فضای سبز عمومی قرار نداده بود چراکه ارزش مالی این زمین ها بسیار قابل توجه است. زین العابدینی گفت: از سال گذشته سیستم آبیاری و مخازن آب برای باغ سیب فراهم شده و بر اساس طرحی که با جهاد کشاورزی تصویب شد تاکنون اقدامات صورت گرفته از برنامه بسیار جلوتر بوده و امید است در سال 96 طرح احیا این باغ به طور کامل به بهره برداری برسد. وی با اشاره به اینکه خاک باغ سیب بسیار مساعد و مناسب است و اکنون درختان پیر و فرسوده جمع آوری شده افزود:درشرایط فعلی دغدغه این سازمان 80 هکتار از باغ است که وضعیت خوبی ندارد و باید در این رابطه نیز اقدامی در اسرع وقت صورت گیرد. این مسئول اضافه کرد: موضوع کمبود آب بسیار جدی است بنابراین یک همگرایی خوبی در استان شکل گرفته که برای آب فضای سبز باید از آب بازیافتی استفاده شود. وی گفت: اولین تصفیه خانه با استفاده از پساب محلی ظرف 4 ماه ایجاد شده و در بهار سال آینده از این امکان استفاده می شود. زین العابدینی افزود: درختکاری در منطقه باغستان متوقف نشده و شایعاتی که در این رابطه مطرح شده بی اساس است. وی خاطر نشان کرد:فعالیت دوتا معدن که باعث آلودگی در شهر می شدند در باغستان تعطیل شد و عرصه برای فعالیت معادن تنگ شد.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز کرج گفت: در یک برنامه پژوهشی پردیس وارد شده و یکی از تپه های ایجاد شده توسط نخاله های ساختمانی درختانی کاشته شده است. وی افزود:در اواخر تابستان سال 96 تابستان یک لکه سبزی مملو از درختان مقاوم عرعر در کرج خواهیم دید که این طرح برای اولین بار در کشور با مساحت 7 هکتار محقق می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود