17 اسفند 1395
شماره خبر: 175844

آیین جشن درختکاری در منطقه 3 کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آیین جشن درختکاری در منطقه 3 کرج برگزار شد


به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ، آیین جشن درختکاری با حضور مسئولان فردیس، مدیر منطقه 3 شهرداری کرج و اقشار مختلف مردم در منطقه 3 کرج برگزار شد.
مهدی فاطمی در این آیین افزود: به دلیل محدودیت منابع آبی جنگل کاری در دستور کار شهرداری منطقه 3 کرج قرار گرفته است. وی ادامه داد: جنگل کاری علاوه بر سایه اندازی در فصل گرما موجب تثبیت خاک، ساکن شدن ریزگردها، تثبیت آب های روان می شود به این منظور برای اینکه به نقطه هدف برسیم چهار هزار اصله درخت سازگار با گونه های کم آب برای کاشت در اماکن عمومی بین شهروندان توزیع می شود.
وی اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار لازم، تهیه نهال برای اماکن و مجتمع های مسکونی انجام خواهد شد. فاطمی با بیان اینکه اولویت برای شهرداری حفظ فضاهای سبز موجود در منطقه است، از رشد 6 درصدی سرانه فضای سبز خبرداد و افزود: در این راستا سه چاه موجود در سطح منطقه مکانیزه شدند. در حاشیه این مراسم ساخت لانه پرندگان با وسایل پسماند از قبیل بطری نوشابه توسط کارشناسان به دانش آموزان آموزش داده شد؛ شهرداری منطقه 3 کرج لانه های دست ساز توسط دانش آموزان از وسایل پسماند را با پلاک فلزی به اسم دانش آموز سازنده بر درختان منطقه نصب خواهد کرد. این مراسم با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، دانش آموزان مدرسه فرزانگان و کودکان برخی مهدکودک های شهرستان فردیس و به همت شهرداری منطقه 3 برگزار شد، برنامه های شاد و متنوعی متناسب با موضوع درختکاری و حفظ محیط زیست نیز از دیگر برنامه های اجرا شده بود.در پایان نیز نهال هایی به دست مسئولین و دانش آموزان کاشته شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود