11 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177469

کارگران، پیشگامان جبهه جهاد اقتصادی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کارگران، پیشگامان جبهه جهاد اقتصادی هستند


دبیر شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک روز کارگر، اظهار داشت: کارگران ایرانی در جبهه جهاد اقتصادی، همواره به عنوان پیش گام ایفای نقش نموده اند تا چرخ توسعه ایران از حرکت باز نماند.
به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی سعیدی سیرائی گفت: اهمیت نقش کارگر در روند توسعه کشورها به گونه ای است که یک روز را در تقویم جهانی به خود اختصاص داده است، کارگران ایرانی در جبهه جهاد اقتصادی، همواره به عنوان پیش گام ایفای نقش نموده اند تا چرخ توسعه ایران از حرکت باز نماند. وی افزود: نامگذاری سال 1396 به نام " اقتصاد مقاومتی تولید – اشتغال " از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به موازات تاکید بر اقتصاد مقاومتی، افق های تازه ای را در برابر ارکان جامعه در خصوص حمایت از تولیدات داخلی و به دنبال آن ایجاد اشتغال ترسیم می نماید و روز جهانی کاگر به تبع آن مفهوم تازه ای به خود می گیرد . وی در ادامه به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران خدوم اشاره کرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع توجه و تکریم به قشر کارگری با بیان این فرمایش که برای داشتن اقتصاد «پیشرفته و مستقل» و رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد و همچنین مشکل اقتصاد کشور، بدون راه‌ حل نیست و گره‌ای نیست که باز نشدنی باشد و یکی از الزامات مهم در این گره‌گشایی، ملاحظه و رعایت حقوق کارگران است" کاملا واضح و قابل توجه است. این مسئول عنوان کرد: پر واضح است که حرکت چرخه ی کار و تلاش با نیروی توانمند این عزیزان معنا می دهد و این نکته ای است که از دهه های گذشته به ویژه دوران جنگ تحمیلی تاکنون به اثبات رسیده است. دبیر شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان شد: هر کشوری که علم استکبار ستیزی را بر پا می کند، نیازمند الگوسازی در عرصه های جدید اقتصاد است، یکی از این الگوها اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی سمبل نظام اقتصادی است که بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی مطرح شده و محور هایی از آن به صراحت متوجه جامعه کار و تولید است.
وی در پایان گفت: تحقق این مهم مستلزم بسترسازی و توسعه فرهنگی، همت، عزم، آگاهی همراهی و برنامه ریزی صحیح مسئولان و مردم است؛ که سهم دولت در این کار پذیرش مشارکت کاگران و کارفرمایان، تقویت چرخه تولید و ارتقاء بهره وری و سهم مردم مصرف تولیدات داخلی می باشد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود