12 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177546

اهمیت ساماندهي مشاغل مزاحم به منظور تسهيل در رفاه حال شهروندان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اهمیت ساماندهي مشاغل مزاحم به منظور تسهيل در رفاه حال شهروندان


مدیر منطقه 6 شهرداری کرج عنوان کرد: ساماندهي مشاغل مزاحم درشهر به منظور تسهيل در رفاه حال شهروندان از اهميت بالايي برخورداراست.
علی سلطانی مقدم، از اجرای حکم 55 واحد صنفی توسط بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، در راستای برخورد با مشاغل مزاحم و ایجاد نظم و رعایت حقوق شهروندان خبر داد. سلطانی مقدم گفت: با توجه به اينكه برخي مشاغل شهري موجب نازيبايي شهر و آلودگي زيست محيطي مي شود، ساماندهي مشاغل شهري نوعي جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي نيز به شمار مي رود. این مسئول بیان کرد: دسترسي آسان شهروندان به خدمات مورد نياز خود، رهايي از سردرگمي در خريد كالاهاي مورد نياز، جلوگيري از اتلاف وقت، سوخت، استهلاك خودروها و ساير منابع ملي از ديگر مزيت هاي ساماندهي مشاغل مزاحم شهري است.
سلطانی مقدم، مهم‌ترین اهداف این بند را جلوگیری از ایجاد و تاسیس اماکنی دانست که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها می‌شود و عنوان کرد: جلوگیری از ایجاد و تاسیس اماکنی که به نحوی فعالیت آنها مخالف اصول بهداشت شهری است یا مزاحمت و سروصدا ایجاد می‌کنند و یا شغل‌هایی که در اماکن مسکونی با تاسیس دفاتر اداری و بهداشتی موجب ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنان می‌شوند نیز از دیگر اهداف این بند می باشد. مدیر منطقه 6 کرج در ادامه بیان کرد: با ساماندهی مشاغل مزاحم گامی در نظم دهی بیشتر به اصناف و رعایت حقوق شهروندی برداشته می شود. وی اظهار داشت: به منظور اجرای آراء صادره در واحد بند 20 و در راستای رفاه حال شهروندان، این واحد اقدام به اجرای حکم 55 واحد صنفی در سطح منطقه کرده که این امر پس از ابلاغ اخطاریه رای کمیسیون صورت می پذیرد. این مسئول در پایان گفت: در صورت داشتن شکایت از چنین مشاغلی، شهروندان می‌توانند شکایت خود را به صورت حضوری به معاونت خدمات شهری منطقه 6 شهرداری‌ کرج اعلام کنند تا پس از بررسی و بازدید از محل و مراحل قانونی آن نسبت به پلمپ آن اقدام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود