20 اردیبهشت 1396
شماره خبر: 177965

استفاده کارآمد از ابزارهای آموزشی کارکنان را به سمت بهره وری بهتر سوق می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

استفاده کارآمد از ابزارهای آموزشی کارکنان را به سمت بهره وری بهتر سوق می دهد


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: وجود شکاف معنادار در محاسبه دستمزد، مزایا و پرداخت حقوق کارکنان به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های نظام اداری در طول سالیان گذشته است که نیازمند ترمیم است.
محمد صادق باغستانی اظهار داشت: در سالهای اخیر همواره اختلاف در پرداخت حقوق و ناهماهنگی در نظام پرداخت ها در بین سازمانهای مختلف مطرح بوده است و شهرداری ها نیز از این قائده مستثنی نبوده اند.
وی افزود: ناهماهنگی ها و اختلافات حقوقی و وجود وجود شکاف معنادار در محاسبه دستمزد و پرداخت حقوق کارکنان به عنوان یکی از مهمترین چالش‌های نظام اداری در طول سالیان گذشته است که نیازمند ترمیم است. باغستانی با بیان اینکه یکی از عواملی که در بهره وری نیروی کار موثر است حقوق و دستمزد است، گفت: یکسان‌سازی مزایا، حقوق و امتیازات کارکنان کارگری و کارمند، به ایجاد انگیزه در بین نیروها و افزایش راندمان کاری کمک خواهد نمود. دبیر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: دستگا‌ههای اجرائی مکلفند به‌ منظور ایجاد انگیزه و افزایش کارآیی و بهره‌ مندی از فکر و اندیشه و خلاقیت کارمندان ذیربط خود ساز و کار مناسب برای جلب مشارکت کارمندان و دریافت پیشنهادها و اثرگذاری آن در تصمیم ‌گیری‌ها را فراهم آورند و همچنین در کنار آن هر امتیازی که به پرسنل اعم از کارگری و کارمندی داده می شود، یکسان باشد. وی در ادامه گفت: همچنین انتصاب و ارتقاء شغلی کارمندان باید با رعایت شرایط تحصیلی و تجربی لازم و پس از احراز شایستگی و عملکرد موفق در مشاغل قبلی آنان صورت گیرد. باغستانی افزود: دستگاه های اجرائی موظفند به‌ منظور استقرار نظام شایستگی و ایجاد ثبات در خدمت مدیران‌، در انتخاب و انتصاب افراد به پستهای مدیریت حرفه‌ای‌، شرایط تخصصی لازم را تعیین نموده تا افراد از مسیر ارتقاء شغلی به مراتب بالاتر ارتقاء یابند. این مسئول تاکید کرد: در این راستا لازم است به ‌منظور ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی دستگاههای اجرائی‌، نظام آموزش، کارمندان دستگاههای اجرائی را به ‌گونه‌ای طراحی نماید که همراه با متناسب ساختن دانش‌، مهارت و نگرش کارمندان با شغل مورد نظر، انگیزه‌های لازم را جهت مشارکت مستمر کارکنان در فرآیند آموزش تأمین نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود