17 دی 1391
شماره خبر: 17944

ضرورت پیشگیری از ایستایی ترافیک با هدف رفع آلودگی هوا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت پیشگیری از ایستایی ترافیک با هدف رفع آلودگی هوا


سپیدارآنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت ارائه راه کارهای کارآمد به منظور پیشگیری از ایستایی ترافیک سطح شهر تاکید کرد و افزود: محور ارائه این راه کارها، رفع آلودگی هوا می باشد.
محمود دادگو، با تاکید بر انجام این مهم، رسیدن به راهکارهای اصولی و کارآمد در خصوص کنترل وضعیت جوی و کاهش آلودگی هوا را ضروری دانست و گفت: مسئولان و کارشناسان شهری نسبت به انجام این مهم اهتمام ویژه ای دارند. وی با تاکید بر افزایش سرانه استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: از جمله کارآمدترین و اصولی ترین راهکار کاهش بحران های زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی هوا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است. این مسئول بیان کرد: بهره گیری حداکثری از ناوگان عمومی حمل و نقل، ضمن سازماندهی وضعیت ترافیکی شهر نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد. دادگو با اشاره به تاثیرات منفی آلودگی هوا در جریان زندگی افراد اظهارداشت: خنثی شدن این تبعات منفی نیاز به انجام اقدامات مهمی از سوی شهروندان و مسئولین دارد. وی بر ضرورت رسیدن به نقطه نظر مشترک بین مردم و مسئولین در خصوص کاهش آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: کاهش آلودگی هوا مسئله بسیار مهمی است که رفعه ریشه ای و اصولی آن ضمن آنکه نیاز به اقدامات کارشناسانه و فنی مسئولان شهری دارد، به همکاری و تعامل شهروندان با مسئولان نیز نیاز دارد.
نقش فعالیت قطار شهری در رفع معضل آلودگی هوا
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با اشاره به نقش ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس در رفع معضل آلودگی هوا، عنوان کرد: مترو نیز به عنوان یکی از مهمترین وسایل حمل ونقل ریلی در کاهش معضل آلودگی هوا نقش دارد. دادگو با اشاره به ارتباط مستقیم بین افزایش بهره گیری شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی با کاهش آلودگی هوا،عنوان کرد: نهادینه کردن این فرهنگ همچنین نقش بسزایی در پیشگیری از ایستایی ترافیک دارد. وی با تاکید بر توسعه و گسترش خطوط مترو با بیان اینکه مسئولان کشوری بر انجام این مهم تاکید دارند، عنوان کرد: این مهم از جمله سیاست های

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود