24 تیر 1396
شماره خبر: 181058

تحولات گسترده در فضای سبز منطقه 12 شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تحولات گسترده در فضای سبز منطقه 12 شهرداری کرج


مدیر منطقه 12 شهرداری کرج به تشریح بخشی از اقدامات حوزه فضای سبز این منطقه طی سال جاری پرداخت و گفت: این اقدامات در راستای توسعه سرانه فضای سبز در سطح شهر صورت گرفته است.
سعادت عنوان کرد: باتوجه به فرارسیدن فصل تابستان و لزوم مصرف بهینه آب، کاشت انواع گل ها وبوته های کم مصرف و با سیستم تحت فشار درعرصه های مختلف منطقه صورت گرفته است.
مدیر منطقه 12 شهرداری کرج به روند رو به رشد افزایش سرانه فضای سبز در این منطقه طی سال جاری اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم نشان از اهتمام مدیریت شهری در اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه و گسترش فضای سبز دارد. وی در ادامه، کارکرد تفریحی، تعدیل آلودگی هوا، ارتقاء سلامت جسمی و روحی شهروندان و زیباسازی محیط را از مهم‌ترین کارکردهای فضای سبز شهری عنوان کرد و بر ضرورت توسعه و حفظ فضای سبز شهری تأکید کرد. این مسئول نظافت ونخاله برداری، علف زنی و حذف سرشاخه های خشک و ایجاد جوی آب و آبخور برای درختان را از اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد، گفت: حفر چاه غیر شرب و انتقال آب آن به پارک دوونیم هکتاری الغدیراز دیگر اقداماتی می باشد که در راستای ایجاد و حفظ فضای سبز صورت گرفته است. سعادت همچنین از لوله گذاری به متراژ یک هزار و 400 مترمربع جهت انتقال آب خام چاه الغدیر و کاشت 40 گلدان پیروکانتا در بلوار ولیعصر آق تپه در این راستا خبر داد. وی خاکریزی و تسطیح به میزان 50 مترمکعب و کاشت بیش از 300 مترمربع انواع درختچه را از دیگر اقدامات این منطقه برشمرد و افزود: نصب 200 مترلوله قطره ای درحاشیه بلوار امام خمینی (ره) و کاشت 500 کیسه کوکب کوهی درلچکی رو به روی پارک هامون، نصب 200 متر مربع کفپوش در پارک زنبق و امیرکبیر، حفر چاه ونصب المک جهت آبگیری تانکرها در پارک الغدیر توسط فضای سبز منطقه صورت گرفته است. مدیر منطقه 12 شهرداری کرج در پایان از فضای سبز به‌ عنوان سرمایه مهم جامعه شهری یادکرد و اظهار داشت: فضای سبز شهری بخشی از سیمای شهری می‌باشد که علاوه بر افزایش زیبایی شهر بر روح و روان شهروندان نیز تاثیر بسزایی دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود