22 مرداد 1396
شماره خبر: 182385

وصول بیش از 38 میلیارد ریال جریمه کمیسیون ماده صد در منطقه 2 شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وصول بیش از 38 میلیارد ریال جریمه کمیسیون ماده صد در منطقه 2 شهرداری کرج


مدیر منطقه 2 شهرداری کرج از وصول 38 میلیارد و 80 میلیون ریال جریمه کمیسیون ماده صد، طی سه ماه نخست سال جاری در منطقه خبر داد.
شهرام وارسته در توضیحی از کارکرد ماده 100 قانون شهرداری ها اظهار داشت: با توجه به عظم جدی منطقه در جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز مهمترین کارکرد این ماده قانونی، پیشگیری از تخلفات ساختمانی است. وی بیان کرد: متوقف کردن روند ساخت و سازهای غیرقانونی از مهمترین الزامات شهرداری است که این دستگاه خدمات رسان نسبت به انجام این مهم پس از طی کردن مراحل قانونی و اثبات تخلف اقدام می کند. این مسئول گفت: کمسیون ماده صد شهرداری تنها مرجع رسیدگی به تخلفات است و حکم صادره از مرجع مزبور لازم الاجرا بوده و این کمیسیون تنها مرجع ذی‌صلاح برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی در داخل و محدوده شهر است که به موجب قانون تأیید شده است. وی با اشاره به تلاش و کوشش مجدانه پرسنل این واحد گفت: تعداد 64 پرونده به کمیسیون بدوی، تعداد 90 مورد از پرونده های ارسالی به کمیسیون تجدید نظر و تعداد هشت مورد از پرونده ها به کمیسیون هم عرض ارسال شده است. این مسئول همچنین تعداد پرونده های منجر به رای جریمه را 78 مورد وتعداد پرونده های منجر به رای تخریب را 30 فقره عنوان کرد.
وی افزود: بهبود کمی و کیفی اجرای آراء، ارتباط و دقت مسئولین ذیربط در پیشگیری، شناسایی و برخورد با تخلفات ساختمانی، بهبود مستمرعملکرد سازمانی برای هم‌افزایی دیدگاه‌ها، تعیین نقاط ضعف و قوت بازدید‌های مربوطه و در نتیجه کاهش نرخ زمان پاسخ‌گویی به پرونده‌های ماده‌ی صد از جمله اهداف این واحد است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود