15 شهریور 1396
شماره خبر: 183577

اعضای شورای شهر کرج خواستار لغو جلسات غیر علنی شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اعضای شورای شهر کرج خواستار لغو جلسات غیر علنی شدند


هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با ریاست محمد نبیونی و حضور اعضای شورا تشکیل شد که یکی از موارد مطرح شده درخواست تعدادی از اعضای شورای شهر مبنی بر لغو جلسات غیر علنی و شفاف سازی و روشن شدن افکار عمومی بود.
رحیم خستو عضو شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص گفت: شورای پنجم با شعار شفاف سازی و اتاق شیسشه ای روی کار آمده است و برگزاری جلسات غیر علنی با اهداف پیش بینی شده شورا مغایرت دارد.
وی اظهار داشت: در جلسات غیر علنی سلامت، صداقت و شفافیت کار شورا را از بین می برد. خستو ادامه داد: اگر در شورای شهر کاری انجام می شود تماماً به نفع مردم و شهر است پس مردم باید از تمام تصمیمات آگاه باشند. در ادامه فرج اله ایلیات به عنوان مخالف درخواست فوق اظهار داشت: اگر چه برگزاری جلسات علنی موجب روشن شدن افکارعمومی می گردد و شفاف سازی را به همراه دارد اما گاها ضرورت دارد تا جلسات به صورت غیر علنی برگزار شود تا برخی ابهامات و مسائل رفع گردد. احد رسولی عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز با تاکید بر علنی برگزار شدن جلسات رسمی شورای شهر و با بیان اینکه برگزاری جلسات علنی موجب اعتماد سازی شهروندان خواهد شد، اظهار داشت: اگر قرار است، جلساتی بدون حضور اصحاب رسانه و شهروندان برگزار شود باید خارج از ساعات اعلام شده باشد. عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج نیز بر برگزاری جلسات علنی تاکید کرد و گفت: شورای شهر برای اموال شهر تصمیم می گیرد پس ضرورتی برای برگزاری جلسات غیر علنی ندارد. وی به رعایت حقوق شهروندی و حفظ شئونات این مهم تاکید کرد و حقوق اولویت شورای پنجم تحقق حقوق شهروندی در تمام مسائل شهری است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود