16 مهر 1396
شماره خبر: 184987

اهم برنامه های کمیسیون محیط زیست شورای شهر تشریح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اهم برنامه های کمیسیون محیط زیست شورای شهر تشریح شد


رییس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج در چهاردهمین جلسه رسمی شورا به تشریح گزارشی از برگزاری دومین کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج و اهم برنامه های این کمیسیون پرداخت.
حسین محمدی گفت: در جلسه مذکور مشکلات حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر با حضور مدیران مربوطه در این زمینه بررسی شد که بر اساس آن چندین طرح به تصویب رسید. وی افزود: اولین تصمیم و درخواست طرح به دنبال وقوع حادثه آتش سوزی یک ساختمان مسکونی درحسن آباد که منجر به درماندگی چند خانواده شده بود مطرح شد، با توجه به اینکه در بروزحوادث این چنینی شهروندان آسیب دیده بدون خدمات باقی نمانند نیاز است که شهرداری با قراردادن یک ردیف اعتباری به وضعیت آنها رسیدگی کند. محمدی با اشاره به تکلیف وزارت کشور برای همه شهرداری ها مبنی بر تشکیل ستاد مدیریت بحرانی در قالب فعالیت چندین کارگروه بیان کرد: ستاد و کارگروه های تشکیل شده موظفند گزارش هایی از عملکرد خود به کمیسیون محیط زیست و سلامت ارایه نمایند تا شهرداری کرج مکلف به انجام این مهم شود.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج، شهرداری مکلف است طرح جامع مدیریت مخاطرات شهری را تا پایان سال تهیه کرده و این طرح را در قالب دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آماده کرده و به شورا ارایه دهد. ریس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: شهرداری موظف است بسته آموزشی را با همکاری دستگاه های ذیربط آماده کرده تا در قالب آن به شهروندان در مورد مقابله با مخاطرات و بلایا اطلاع رسانی شود. وی در ادامه به اجرای طرح اجرای آبخیزداری درحوزه آبخیز شهر با همکاری منابع طبیعی استان البرز اشاره کرد و گفت: قرار است شهرداری کرج این طرح را عملیاتی کند تا از وقوع مخاطرات احتمالی مانند سیل در حوزه های آبخیز اطراف کرج جلوگیری شود.
وی در ادامه با اشاره به قرارگیری کرج بر روی گسل و احتمال وقوع زلزله افزود: در جلسه کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر مقرر شده است تا سازمان آتش نشانی گزارش تفضیلی در مورد نیروی انسانی، امکانات و شرایط خود برای ارایه خدمات در چنین مواردی طی دو هفته آینده به کمیسیون مربوطه تحویل دهد. رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج از دیگر موارد مورد مطرح در این گزارش را، بحث توسعه بیمه اماکن عمومی و خصوصی عنوان کرد و گفت: این مهم در دستور کار شهرداری و شهروندان قرار داده شد تا شهرداری از طریق اطلاع رسانی مردم به این امر تشویق کرده و از طرفی اموال زیر نظر شهرداری در این مورد بیمه شوند.در پایان این جلسه مقرر شد درخواست ها و مصوبات شورای اسلامی شهر کرج در قالب یک تذکر به شهردار کرج ابلاغ شود تا در راستای انجام آن برنامه ریزی ها صورت گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود