16 آبان 1396
شماره خبر: 186561

بودجه شورای فردیس با حداقل مبلغ قانونی بسته می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بودجه شورای فردیس با حداقل مبلغ قانونی بسته  می شود


نشست علنی شورای فردیس پیش از ظهر امروز 16 آبانماه با بررسی مصوبات کمیسیون های عمران و فرهنگی و همچنین تصمیم گیری در خصوص بودجه شورا برگزار شد.
در این نشست به اتفاق آرای 8 نفر اعضای حاضر در شورا مقرر شد در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، بودجه شورا بر اساس حداقل مبلغ قانونی بسته شود. طبق قانون بودجه شورای شهرهایی با جمعیت بیش از 200 هزارنفر می تواند از 440 تا 790 میلیون تومان در نظر گرفته شود. طبق گفته رئیس شورای اسلامی فردیس بودجه شورا باید در لایحه بودجه شهرداری قرار گیرد؛ بر این اساس بودجه شورای فردیس تا قبل از جلسه آتی شورا تدوین و در آن نشست به رأی گذاشته خواهد شد.
سهم اموال فردیس از کرج تعیین تکلیف می شود
در بخشی از این نشست شهردار فردیس ضمن اعلام خبر فوق گفت: با همکاری شهردار و مجموعه مدیریت شهری کرج، به زودی در نشستی با حضور معاون امور عمرانی استانداری، فرماندار فردیس، اعضای شورای شهر و شهرداران کرج و فردیس در خصوص تفکیک اموال فردیس از کرج تصمیم گیری می شود. گفتنی است تفکیک اموال فردیس با اولویت انتزاع املاک مورد تأکید اعضای شورا قرار گرفت.
لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری به شورا ارائه شد
سومین لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری به شورا ارائه شد . این لایحه که با مبلغ 90 میلیارد تومان توسط شهرداری تدوین شده تعدادی موافق و تعدای مخالف داشت. داوود وحیدی عضو شورای فردیس با بیان اینکه نباید روند تصویب بودجه طولانی شود گفت: باتوجه به زمان اندک باقیمانده تا پایان سال، طولانی شدن تصویب بودجه، امکان کسب درآمد را از شهرداری سلب می کند. ضمن اینکه بودجه امسال باید با مبلغ واقعی دیده شود تا بتوانیم افزایش 1.5 درصدی در بودجه 97 را لحاظ کنیم؛ چرا که بودجه یکی از موارد مؤثر در درجه بندی شهرداری است و باید بصورت دقیق و کارشناسی شده بسته شود. رقم غیرواقعی بودجه راه انحرافات و تخلفات را باز خواهد گذاشت. رضا اسماعیلی ذبیحی رئیس شورای فردیس با اشاره به پیگیری شورا در خصوص اضافه شدن مالیات بر ارزش افزوده به درآمدهای شهرداری از ابتدای سال جاری گفت: سهم فردیس از مالیات بر ارزش افزوده با توجه به جمعیت 410 هزار نفری این شهر، بخش قابل توجهی از رقم بودجه شهرداری را تأمین می کند که شهرداری باید با پیگیری از اداره مالیات و دارایی نسبت به دریافت آن اقدام کند. ضمن اینکه شهرداری باید با ارائه راهکارهای مناسب و جذب سرمایه گذار نسبت به ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری اقدام کند. رقم بودجه می تواند انگیزه کسب درآمدهای بیشتر و ارائه راهکارهای نوین را در شهرداری ایجاد کرده و این نهاد را به یک شهرداری پویا تبدیل کند.
کمک شورای فردیس به 18مدرسه
به اتفاق آرای اعضای حاضر در شورا و با توجه به نیاز مدارس فردیس، مبلغ 8 میلیون ریال برای کمک به بهسازی مدارس از جمله بازسازی سرویس بهداشتی، اجرای روکش آسفالت، ساخت و بهسازی نمازخانه ها، رنگ آمیزی، تعمیر تأسیسات و غیره در مدارس اولویت دار تصویب شد که با همکاری آموزش و پرورش توسط شهرداری اجرا خواهد شد. همچنین در این نشست نظارت شهرداری بر وضعیت فضای سبز شهر بویژه منطقه 2 و اجرای روکش آسفالت مناطق پیک، ارم و اهری با توجه به فصل بارش مورد تأکید قرار گرفت. بر اساس پیشنهاد کمیسیون عمران و به منظور تسهیل در تردد عموم مردم، مقرر شد طرح بازگشایی دوربرگردان قائمیه در جاده ملارد پس از تأیید شورای ترافیک توسط شهرداری اجرا شود. طبق نظر کمیسیون حقوقی و تأیید اعضای شورا، پرونده توافقات له یا علی شهرداری فردیس که در گذشته توسط شهرداری کرج مورد رسیدگی قرار گرفته، بصورت مجدد در شهرداری فردیس رسیدگی نخواهد شد. همچنین شهرداری موظف شد تابلوهای مراکز عمومی و فرهنگی تحت مالکیت خود را که با وجود استقلال شهرداری فردیس، همچنان عنوان شهرداری کرج را دارد، تعویض نماید. و مقرر شد شهرداری گزارش کلیه سپرده ها، پیمانکاران طلبکار ، بیمه ، مالیات و دارایی را به شورا ارائه نماید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود