11 آذر 1396
شماره خبر: 187741

نشست مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج با اصحاب رسانه

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نشست مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج با اصحاب رسانه


در جلسه صمیمی اصحاب رسانه با علیرضا موسوی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج، فضایی برای گفتگو و طرح مسائل رسانه ها ایجاد شد.
نوع ارتباط مجموعه مدیریت شهری با رسانه ها و توجه به شان حرفه ای این قشر از موضوعات مطرح شده توسط اصحاب رسانه بود. داشتن نگاه یکسان به مطبوعات و ایجاد تعامل دو سویه بین نهاد خدمت رسان شهرداری و رسانه ها از دیگر مطالبات مهمانان رسانه ای مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج بود. مهدی جعفری سخنگوی هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز در این نشست با بیان اینکه مسئولیت مدیر کل ارتباطات، مسئولیت خطیری است، عنوان کرد: انتخاب هوشمندانه شهردار کرج برای مدیریت اداره کل ارتباطات از فردی رسانه ای، فرصت بسیار عالی را برای رسانه ها ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: این انتخاب همان اندازه که به جایگاه رسانه ها اعتبار بخشیده با حساسیت های ویژه ای نیز مواجه است چرا که در صورت عدم صحیح انجام وظایف و مسئولیت های واگذار شده، امکان دارد به این زودی دیگر کسی از جنس رسانه بر این مسند ننشیند. جعفری با اشاره به فعالیت 93 نشریه محلی، 62 دفتر سرپرستی فعال و 33 سایت مجوز دار دراستان البرز، گفت: این آمار حاکی از وجود پتانسیل های مثبت برای تولید محتوا، اخبار و گزارشات و باز نشر اخبار تولیدی مدیریت شهری کرج است. وی به بازنشر اخبار رسانه مدیریت شهری در سایت ها و رسانه های رسمی استان البرز اشاره کرد و افزود: اگر به طور متوسط روزانه رسانه شهرداری 15 خبر تولید کند باز نشر آن به طور اجمالی در رسانه های فعال استان به هفت تا هشت میلیون در ماه می رسد که در صورت قیمت گذاری این اقدام از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. بسیار مشهود است که نشریات و رسانه های رسمی البرز سرمایه عظیمی را به سمت شهرداری گسیل کرده اند. جعفری، دیدگاه شهرداری کرج به مطبوعات را نیازمند تغییر دانست و افزود: رسانه ها همراه شهرداری هستند و در راستای اهداف این مجموعه حرکت می کنند. بر این اساس آنچه رسانه ها نیاز دارند برنامه ریزی هوشمندانه اداره کل ارتباطات برای تولید محتوای رسانه ای است. معتقدیم تنها باز نشر اخبار کافی نیست. جعفری در ادامه خواستار تفکیک رسانه شبکه های مجازی از رسانه های رسمی شد و گفت: این تفکیک باید برای اعضای شورا و شهردار مشخص شود. سید علیرضا موسوی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج نیز با تاکید بر اینکه تنها منبع رسمی در راستای همکاری با رسانه ها برای این اداره کل، خانه مطبوعات و اداره کل ارشاد است، افزود: نگاه این اداره کل به موضوعات عمیق و علمی است و برای تحقق اهداف در مسیر کیفی سازی حرکت خواهد کرد. وی با اشاره به نگاه مثبت شهردار کرج به رسانه ها، عنوان کرد: نگاه شهردار و شورای اسلامی شهر به رسانه ها نگاهی پایدار است، بر این اساس به دنبال کارهای مسکن وار نخواهیم بود. موسوی با تاکید بر ساماندهی در پرداخت های رسانه ای، گفت: تعادل در پرداخت های رسانه ای نظامند خواهد شد. بی شک در مسیر اطلاع رسانی و شهروند مداری که از مولفه های مهم برنامه های اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج است، خانه مطبوعات ویژه دیده می شود. وی تاکید کرد: هر اقدامی که شهروندان را به شهرداری نزدیک کند در اولویت برنامه های اداره کل ارتباطات شهرداری قرار می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود