27 آذر 1396
شماره خبر: 188614

مرکز کنترل و ترافیک شهرداری کرج افتتاح شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مرکز کنترل و ترافیک شهرداری کرج افتتاح شد


مرکز کنترل و ترافیک شهرداری کرج با حضور فرمانده انتظامی استان البرز، فرمانده سپاه استان ، شهردار کرج، اصحاب رسانه، دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر، پلیس راهور افتتاح شد.
مرکز کنترل ترافیک شهرداری این کلانشهر با حضور دکتر اصغر نصیری شهردار کرج، سردار محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز، مهدی حاجی قاسمی رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، سارا دشتگرد عضو کمیسیون، احمد افضلی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری و دیگر مسئولان و مدیران شهری با هدف مدیریت هوشمند ترافیک شهر، ارتقای کیفی حمل و نقل عمومی وکاهش ترافیک و تخلفات رانندگی افتتاح شد. احمد افضلی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج در این آیین که در سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد با اشاره به استقرار عوامل پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک گفت: این مهم با هدف نظارت بر وقایع ترافیکی و اعمال قانون صورت گرفته است. وی با اشاره به نصب ۶۹ دستگاه دوربین پلاک خوان در محدوده طرح مصوب هسته مرکزی شهر کرج، گقت: علاوه بر این ۴۶ دستگاه دوربین نظارتی در معابر اصلی شهر به منظور کنترل ترافیک و اعمال تخلفات ساکن نصب شده است. افضلی از راه اندازی اتاق مانیتورینگ با ظرفیت مطلوب در مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج خبرداد و گفت: بهره برداری از دو دستگاه VMS تابلوهای پیام رسان خبری جهت توزیع جریان ترافیکی در سطح شهر و اطلاع رسانی در خصوص اخبار ترافیکی از دیگر اقدامات این معاونت است.
مهدی حاجی قاسمی رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج نیز در این آیین عنوان کرد: راه اندازي مركز فرماندهي كنترل و ترافيك اقدام موثري است كه خروجی آن براي شهروندان مشهود خواهد بود. وی افزود: ترافيك از دغدغه هاي مهم شهروندان است و قطعا اجراي طرح ITS گام مهمي برای رفع این دغدغه و معضل دیرینه است. حاجی قاسمی در خصوص دوربين هاي ثبت سرعت بیان کرد: نصب دوربین در كاهش تخلفات ترافیکی نقش به سزایی ایفا می کند. فرمانده انتظامی استان البرز نیز در خاتمه ضمن تقدر از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: برای خبرنگاران و اصحاب رسانه همچون پلیس و نیروی انتظامی، ساعت کار بی معناست. سردار محمدیان تاکید کرد: با عزم و همراهی همه دستگاه ها به ویژه مدیریت شهری، کرج در نظم و انضباط نمونه کشور شود. وی بر ضرورت بازنگری در تشکیلات انتظامی و تغییر در سیستم اداره کرد این حوزه تاکید کرد و افزود: این مهم به منظور اعمال بهینه قوانین ترافیکی ضروری است. سردار محمدیان، توفیق نیروی انتظامی در کاهش تلفات رانندگی را مثبت ارزیابی کرد و از کاهش67نفری تلفات در 8 ماهه سپری شده از سال جاری خبرداد. فرمانده انتظام یاستان البرز در خصوص فرهنگسازی ترافیکی با بیان اینکه پلیس البرز، ارتقای فرهنگ ترافیک را از درون تشکیلات خود آغاز کرده است، گفت: با افتتاح مرکز کنترل ترافیک موضوع فرهنگسازی با تولید مستندهای واقعی از رفتارهای ترافیکی در مسیر تازه ای قرار می گیرد. وی همچنین از رفع ناهمگونی تابلوهای شهری و برخی تبلیغات محیطی که موجب حواس پرتی راننده و بروز حوادث می شود، خبرداد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود