17 دی 1396
شماره خبر: 189545

به کارگیری دو نیرو توسط شهردار کرج دردسرساز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

به کارگیری دو نیرو توسط شهردار کرج دردسرساز شد


عضو شورای شهر کرج گفت: مصوبه ای که به تایید کمیسیون تطبیق فرمانداری نرسیده بود به شهردار اجازه به کارگیری دو نیرو را نمی داد در حالی که شهردار این اقدام را انجام داده است.
محمدحسین خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه روز گذشته یکشنبه هفدهم دی ماه طرح سوال از شهردار کرج با امضای ۹ نفر از اعضای شورای شهر قرائت شد، اظهار کرد: مصوبات شورای شهر که در کمیسیون تطبیق فرمانداری کرج رد شده بود به تایید اعضای شورا نیز رسید. وی با بیان اینکه این مصوبه که به تایید کمیسیون تطبیق در فرمانداری کرج نرسیده بود به شهردار اجازه به کار گیری دو نیرو را نمی داد، افزود: این ابلاغ توسط رئیس شورای شهر کرج به شهردار ارائه نشده بود. خلیلی اردکانی با اشاره به اینکه روز گذشته تذکری از سوی اعضا به سبب عدم ابلاغ موارد مذکور به شهردار توسط رئیس شورا ارائه شد، خاطرنشان کرد: شهردار بایستی بر اساس نظر شورای شهر اقدام کند چرا که هر عملی خارج از این امر خلاف قانون خواهد بود. عضو شورای اسلامی شهر کرج شهردار را مکلف به رعایت و توجه به نظرات اعضای شورا دانست و گفت: شهردار کرج بایستی پاسخ شفاف و مستند خود در خصوص موارد مطرح شده و عدم پاسخگویی در موعد مقرر در خصوص تذکرات قانونی ۱۲ نفر از اعضای شورای شهر در جلسه سی ام را ظرف مدت قانونی ارائه کند.
متن سوالات شورای شهر از شهردار کرج
احتراما براساس ماده ۷۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر و با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر بند ۱ و ۲ صورت جلسه سی ام و تذکر قانونی مطروحه در جلسه یاد شده شهردار محترم به موارد ذیل پاسخ شفاف و مستند خود را ظرف مدت قانونی ارائه کند. ۱- علت عدم اجرایی مصوبه بند ۱ جلسه سی ام در خصوص آقای «عباس محسنی» و دلایل صدور ابلاغ تصدی رسمی قبل از کسب مجوز لازم و مبادرت نامبرده به ارائه دستورات تعهدآور و رسمی شهرداری ۲- توضیح به دلایل عدم اجرایی مصوبه بند ۲ جلسه سی ام در خصوص آقای «مراد کردی» و علت صدور ابلاغ رسمی قبل از انجام مراحل قانونی اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر و مبادرت نامبرده به امضا اسناد تعهدآور مالی (از قبیل قراردادها، دستور هزینه ، چک و غیره) ۳- عدم پاسخگویی در موعد مقرر در خصوص تذکرات قانونی دوازده نفر از اعضای شورای شهر که در جلسه سی ام قرائت شد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود