20 اسفند 1396
شماره خبر: 192771

توسعه زیرساخت ها و ساماندهی معابر شهری اولویت فردیس است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توسعه زیرساخت ها و ساماندهی معابر شهری اولویت فردیس است


شهردار فردیس گفت که اجرای پروژه های زیرساختی و توسعه و ساماندهی معابر شهری از برنامه های اولویت دار مدیریت شهری فردیس است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.
منوچهر غفاری در حاشیه آیین درختکاری پارک تندرستی فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: توسعه فضای سبز از پروژه های مهم و اولویت دار مدیریت شهری با رویکرد پارک ها در مقیاس محله قرار دارد.
وی با اشاره به وجود دو پارک در مناطق 1 و 2 شهرداری فردیس، گفت: کارکرد این پارک ها در مقیاس شهری است که حفظ و نگهداری آنها مشکل است.وی افزود: کسانی که از نقاط مختلف از این پارک ها استفاده می کنند علاوه بر افزایش سفرهای درون شهری باعث افزایش ترافیک و آلودگی هوا در سطح شهر فردیس می شوند.غفاری افزود: بعد از اتمام برگزاری مناقصه که مقدمات آن فراهم شده است، در سال آینده پروژه های عمرانی شهرداری فردیس از جمله جاده کشتارگاه و بلوار شمال مپنا آغاز می شود.شهردار فردیس گفت: در 10 نقطه از شهر ایجاد 10 سرای محله در دستور کار شهرداری فردیس قرار دارد که در سال 97 بعداز اختصاص بودجه عملیات این پروژه ها آغاز می شود.ی ادامه داد: شهرهای همجوار متاثر از ترافیک و رفت و امدهای شهری در حوزه های همدیگر هستند که شهرداری فردیس به صورت جامع به آن می پردازد.
وی گفت: برای حمل و نقل عمومی در محور ملارد با دو شهر و مرکز شهرستانهای کرج و ملارد باید هماهنگ شوند که فردیس حدفاصل این دو شهر قرار دارد و بیشترین تردد و ارتباط در جاده ملارد است. غفاری افزود: با شهر همجوار اندیشه یک فصل مشترکی را در خصوص جاده کشتارگاه و همینطور در حوزه غربی با شهر مشکین دشت اقدام می شود که در سال اینده اجرایی می شود. وی افزود: سال اینده در فردیس به صورت زیرساختی کارهای عمرانی در حوزه و مقیاس شهر و شهرستان صورت می گیرد. وی با اشاره به پیش بینی بودجه شهرداری فردیس در سال اینده حدود 250 میلیارد تومان است، گفت: این میزان از بودجه 60 درصد در بخش عمرانی و مابقی جاری هزینه خواهد شد. غفاری بیان کرد: بعضی از پروژه ها در حوزه روان سازی ترافیک باید این ارتباط و تعامل را با شهرهای همجوار داشته باشیم به علت این که سرریز ترافیک در حوزه های شهری تاثیرگذار است. وی گفت: در هفته درختکاری 20 هزار اصله نهال در معابر شهری کاشته می شود و سرانه فضای سبز در فردیس به ازای هر نفر 33 سانتی متر مربع که استاندارد آن یک متر و 60 سانتی متر است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود