پیشنهاد اتصال خط ۶ متروی تهران به کرج
سپیدارآنلاین: گروه شهری
عضو شورای شهر کرج با اشاره اهمیت اتصال خط شش تهران به کرج،گفت: خط شش متروی تهران تا چیتگر امتداد مییابد لذا ما پیشنهاد اتصال این خط تا کرج را دادهایم.
محمدحسین خلیلی اردکانی ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه متروی کرج، اظهار کرد: در این خصوص با استاندار جلساتی برگزار و گزارش پیشرفت پروژه ارائهشده است.وی تأکید کرد: مشکلات این پروژه را با استاندار در میان گذاشتهایم، پیشرفت هرچه سریعتر متروی کرج نیازمند قیمتگذاری مجدد است و این مهم باید توسط شورای عالی فنی انجام شود.عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه استاندار پیگیر برگزاری جلسه شورای عالی فنی در خصوص پروژه متروی کرج است، گفت: باید پروسه قیمتگذاری انجام شود تا این پروژه بهصورت رسمی آغاز به کار کند.خلیلی اردکانی با تأکید بر اینکه باید تملک اراضی برای احداث هواکشهای مترو انجام شود، گفت: تملک اراضی برای احداث پایانه قطار شهری در کمالشهر نیازمند پیگیری است.وی در بخش دیگری به اعتبارات پروژه متروی کرج اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان بهصورت نقد و ۴۰۰ میلیارد تومان بهصورت فروش اوراق مشارکت به این پروژه اختصاصیافته است.به گفته عضو شورای شهر کرج، ۸۰ میلیارد تومان از ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که پیشازاین برای پیشرفت پروژه متروی کرج فروختهشده است، موجود است.خلیلی اردکانی گفت: در سفر رئیسجمهور به استان البرز نیز ۱۸۷ میلیارد تومان به این پروژه اختصاصیافته است همچنین ۴۰۰ میلیارد تومان بهصورت تهاتر در قالب واگذاری و فروش زمین در نظر گرفتهشده است.وی ادامه داد: در خصوص فاینانس این پروژه با چین مباحثی مطرح است که باید پیگیری و عملیاتی شود.عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری با اشاره اهمیت اتصال خط شش تهران به کرج اشاره کرد و گفت: خط شش متروی تهران تا چیتگر امتداد مییابد لذا ما پیشنهاد اتصال این خط تا کرج را دادهایم.خلیلی اردکانی با تأکید بر اینکه اتصال خط شش متروی تهران تا کرج نیازمند موافقت دولت و حمایت وزارت راه است، گفت: بار بخشی از این مهم را باید دولت به دوش بکشد.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر و بهطور تقریبی حدود ۵۰۰ نفر در پروژه متروی کرج مشغول به کار هستند، گفت: عملیات اجرایی این پروژه در زیر و روی زمین در حال انجام است.تغییر پیمانکار پروژه قطار شهری کرج در دوره چهارم از سوی مدیریت شهری به جد پیگیری و باعث تعطیلی پروژه به مدت بیش از یک سال و نیم شد، عضو شورای شهر کرج در پاسخ به این پرسش که تغییر پیمانکار این پروژه منفی شده است یا خیر، گفت: مدیریت شهری در دوره چهارم موفق به فسخ قرارداد نشد، تغییر پیمانکار و انتخاب پیمانکار جدید بهرهبرداری از این پروژه را با تأخیر مواجه میکند.خلیلی اردکانی تأکید کرد: تغییر پیمانکار پروژه متروی کرج منتفی است و معتقدیم که باید مشکلات تأمین منابع در کوتاهترین زمان ممکن برطرف و این پروژه به ایستگاه پایانی برسد.وی بابیان اینکه شورا باید نظارت جدیتری نسبت به این پروژه داشته باشد، گفت: نظارتها باید در راستای کاهش تخلفات باشد.عضو شورای شهر کرج در خصوص زمان بهرهبرداری پروژه متروی کرج، گفت: شهرداری پیشازاین در حوزه وصول درآمدها با مشکل مواجه بوده و درآمدهای شهرداری بهطور کامل وصول نشده است، اگر این مهم محقق شود میتوانیم امیدوار باشیم تا سه سال آینده شاهد افتتاح خط دو قطار شهری کرج باشیم.وی همچنین تأکید کرد: اتمام پروژههای شهر نیازمند وصول درآمدهای شهرداری است، امیدواریم بتوانیم برخی از ایستگاههای متروی کرج را تا دو سال آینده بهرهبرداری کنیم.
منبع مهر