29 تیر 1397
شماره خبر: 198606

اساسنامه های سازمان های شهرداری کرج اصلاح می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اساسنامه های سازمان های شهرداری کرج اصلاح می شود


معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج، از اصلاح اساسنامه های سازمان های زیرمجموعه شهرداری این کلانشهر خبر داد.
علی اصغر کمالیزاده اعلام کرد: این موضوع در جلسه ای با حضور سرپرست شهرداری، روسای سازمان ها و معاونت برنامه ریزی بررسی و مقرر شد اساسنامه اصلاحی با بهره گیری از نظرات کارشناسان شهرداری و سازمان های مربوطه مورد مداقه و بررسی قرار گیرد. کمالیزاده افزود: پس از بررسی کارشناسان، اساسنامه اصلاحی به منظور بررسی بیشتر و در نهایت تصویب، به شورای اسلامی شهر ارسال خواهد شد.
وی، مبنای اصلاح اساسنامه ها را ماده 84 قانون شهرداری ها و اصول بازرگانی عنوان کرد. به گفته معاون شهردار کرج در حوزه برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، بر اساس تصمیمات گرفته شده در این خصوص، سازمان های وابسته به شهرداری این کلانشهر به دو گروه انتفاعی و غیرانتفاعی تقسیم خواهد شد. این مسئول، اقدام فوق را به منظور رفع معضلات مربوط به مالیات سازمان های غیرانتفاعی عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از سازمان های زیرمجموعه شهرداری کرج مانند سازمان آتش نشانی، صرفا خدماتی بوده و هیچ گونه درآمدی ندارند. با توجه به عدم تفکیک سازمان های درآمدزا و غیردرآمدزا، میزان مالیات تعیین شده برای این سازمان ها منطقی نیست که ضروری بود در این خصوص تدبیری اندیشیده شود. وی، اصلاح اساسنامه های سازمان ها را بر همین مبنا ذکر و اعلام کرد: در صورت تصویب اساسنامه های مذکور توسط شورای اسلامی شهر، اساسنامه های مصوب به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود