26 مرداد 1397
شماره خبر: 200136

ابهام در وضعیت املاک شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ابهام در وضعیت املاک شهرداری کرج


رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر کرج معتقد است شهرداری باید گزارش کاملی از وضعیت موجود املاک تهیه کند تا مشخص شود به چه اشخاصی اجاره داده‌شده است.
حسین محمدی در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در کلان‌شهر کرج گفت: شهروندان از حضور و فعالیت بسیاری از واحدهای صنفی درون شهر به دلیل آلودگی‌های بصری، صوتی و محیط زیستی گلایه‌مند هستند. وی در ادامه از انجام اقدامات لازم برای ساماندهی این مشاغل و انتقال آن به خارج از محدوده شهر سخن گفت و افزود: شهرداری کرج در این زمینه کوتاهی‌هایی داشته است به همین دلیل تذکرات جدی به حوزه‌های مختلف شهرداری که در این رابطه مسئولیت داشته‌اند، داده‌شده است. رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شورای شهر کرج گفت: قرار است بانک اطلاعاتی از صنوفی که در محدوده شهر کرج فعال هستند تهیه شود و شهرداری هم در این رابطه موظف است صنوف موجود سطح شهر را پالایش کرده و موارد آلاینده را شناسایی کند. محمدی عنوان کرد: بر اساس طرح جامع و تفضیلی شهر کرج در محدوده و حریم این کلان‌شهر نقاطی را مشخص کرده و صنوف مزاحم درون شهر را به این محل‌های شناسایی‌شده انتقال خواهیم داد و در ادامه این مشاغل ساماندهی می‌شود. وی با اشاره به تصمیمات مهمی که در جریان جلسات بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها دنبال می‌شود، گفت: در خصوص ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر کرج نیز اقدامات اساسی قرار است، اجرایی شود.
فعالیت بدون مجوز کیوسک‌های مطبوعاتی در کرج
رئیس کمیسیون محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شورای شهر کرج اضافه کرد: بسیاری از کیوسک‌های مطبوعاتی سطح کرج مجوز ندارند و مواردی هم که دارای مجوز هستند با مبالغ خیلی پایین توسط شهرداری کرج اجاره داده‌شده است. محمدی عنوان کرد: قرار است این دکه‌ها از سطح شهر جمع‌آوری‌شده و تعداد آن محدود شود و منافع این اقدام نیز به شهر و شهرداری بازگردد. وی در مورد گل‌فروشی، سنگ فروشی و یا چوب‌فروشی در چند مورد از املاک شهر توسط برخی افراد و اشغال سطح معابر، توضیح داد: در این راستا مقررشده است که شهرداری کرج گزارش کاملی از وضعیت موجود این املاک تهیه کند تا مشخص شود به چه اشخاصی اجاره داده‌شده است و در گام بعدی بحث ساماندهی این موارد دنبال می‌شود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود