17 شهریور 1397
شماره خبر: 201364

نابسامانی تبلیغات محیطی در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نابسامانی تبلیغات محیطی در کرج


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج معتقد است فضای تبلیغاتی سطح شهر در اختیار شهرداری نیست و ۲۰۰ تابلوی تبلیغاتی برخی با قرارداد و برخی بدون قرارداد واگذار شده است.
در جریان بررسی دستور هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر کرج، نخست لایحه دوفوریتی در خصوص اخذ مجوز استخدامی از سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای به‌کارگیری تعداد ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی آتش‌نشان و دیگر نیروی‌های مربوطه موردنیاز این سازمان مطرح گردید و عنوان شد. این درخواست شهرداری در قالب برگزاری آزمون علمی، عملی استخدامی نیروی‌های جدید برای آتش‌نشانی کرج و منظور کردن بودجه آن به دلیل مخالفت اعضای شورا شهر به تصویب نرسید و به کمیسیون ارجاع داده شد. حسین محمدی عضو شورای شهر کرج در خصوص این لایحه با تذکر به اینکه شهرداری هیچ‌گونه گزارش عملکردی در مورد عملیات و اقدامات سازمان آتش‌نشانی و وضع موجود آن در یک سال گذشته ارائه نداده است، افزود: اکنون شهرداری کرج استخدام ۱۵۰ نیروی جدید در این حوزه را مطرح می‌کند. وی در ادامه بیان کرد: شهرداری در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار نیرو دارد که بهتر است به‌جای جذب نیروی جدید از میان همان افراد نیروهای موردنیاز خود را استخدام کند. یگر لایحه دوفوریتی شهرداری که امروز در صحن شورای شهر کرج مطرح شد به تغییر میزان تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی اختصاص داشت که با دو فوریت لایحه موافقت شد و درنهایت مقرر گردید شهرداری بر اساس مصوبه قبلی شورای شهر تا پایان سال اجرایی شود و شهرداری اگر نیاز به متمم بودجه دارد مجدد لایحه‌ای جدید به شورا ارسال کند.
بحث بر سر نحوه تأمین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی
در ادامه نشست شورای شهر کرج لایحه دوفوریتی دیگری هم در مورد نحوه تأمین منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی برای پرداخت به شرکت سرمایه‌گذار این پروژه از طریق تهاتر مطرح گردید و عنوان شد که قرار است پرداخت سقفی از این بدهی‌ها از طریق عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی و بخشی دیگر هم از ردیف جرائم کمیسیون ماده صد تأمین شود تا کمتر املاک شهرداری در این مورد به‌جای بدهی‌ها به پیمانکار پروژه واگذار شود. فرج‌الله ایلیات عضو شورای شهر کرج در مورد این لایحه دوفوریتی گفت: با کلیات این طرح موافق هستم اما در مورد تهاتر ۱۰۰ درصدی عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی به این بخش موافق نیستم چون موجب می‌شود که شهرداری در امورات جاری خود با مشکل مواجه شود. وی ادامه داد: در پرداخت منابع مالی پروژه بزرگراه شمالی ۳۰ درصد هزینه به‌صورت نقدی انجام می‌شود اما برای پرداخت تهاتری ۷۰ درصد منابع مالی این پروژه شهرداری در قالب واگذاری املاک یا برداشت عوارض صدور پروانه باید تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذار پروژه تنظیم کند. درنهایت این لایحه دوفوریتی شهرداری کرج پس از بحث و تبادل‌نظر اعضای شورای شهر کرج به کمیسیون تخصصی در این زمینه ارجاع داده شد. لایحه دیگری هم در مورد ساختار کمیسیون‌های شورای شهر کرج و انجام تغییرات در این خصوص در صحن علنی امروز مطرح گردید و مقرر شد کمیسیون‌های تخصصی شورا همچنان تا یک ماه آتی به وظایف خود ادامه دهند و بعدازآن مدت مقرر به تعیین تکلیف کمیسیون‌ها رسیدگی شود.
شهرداری کرج از تأمین سرانه‌های خدماتی رنج می‌برد
در این جلسه همچنین لایحه‌ای از شهرداری به‌عنوان مصوبه کمیسیون عمران و در خصوص انجام طرحی ویژه در اراضی نهال و بذر باهدف تأمین سرانه‌های خدماتی مطرح گردید، در متن این لایحه عنوان‌شده است که در قبال قبول مدیریت شهری کرج با این طرح و تصویب آن، ۲۰ درصد از اراضی مذکور در اختیار شهرداری کرج قرار داده می‌شود تا به بحث توسعه سرانه‌های خدماتی بپردازد. احدالله احمدی پرگو معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در خصوص این ‌لایحه بیان کرد: ۲۰ درصد سهمی که قرار است به شهرداری واگذار شود حدود ۸۴ هکتار از این اراضی است. احد رسولی عضو شورای شهر کرج نیز دراین‌باره گفت: شهرداری این کلان‌شهر طبق مطالعات مشاوران و کارشناسان به‌شدت از تأمین سرانه‌های خدماتی رنج می‌برد، بهره‌برداری از چنین عرصه‌هایی در اراضی نهال و بذر به‌یقین گام مهمی در توسعه این فضاها در شهرداری کرج است. در ادامه جلسه شورای شهر کرج لایحه صدور مجوز استقرار و نصب ۴۰ عدد تابلو تبلیغاتی در سطح شهر کرج و در راستای آگاه‌سازی و انجام امور فرهنگی بنا به درخواست یک شرکت تعاونی مطرح گردید که درنهایت با این لایحه که در کمیسیون تخصصی شورا هم مطرح‌شده بود موافقت شد.
فضای تبلیغاتی سطح شهر کرج در اختیار شهرداری نیست
پیمان بضاعتی پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در مورد این لایحه گفت: در حال حاضر ۵۰۰ پایه تبلیغاتی با احتساب سطح پل‌های عابر پیاده در سطح شهر کرج وجود دارد که تنها ۳۰۰ مورد از این تابلوها در اختیار شهرداری این کلان‌شهر است. وی ادامه داد: در طی سال‌های گذشته ۲۰۰ تابلو به نصب سازه‌های تبلیغاتی توسط نهادهای مختلف اختصاص داده‌شده که برخی از این موارد با قرارداد و برخی بدون قرارداد بوده است. بضاعتی پور گفت: در حال حاضر فضای تبلیغاتی سطح شهر کرج در اختیار شهرداری نیست و باید با ارائه طرحی ویژه، ساماندهی، جانمایی و بهسازی فعالیت‌های تبلیغاتی کرج مطرح شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج بیان کرد: تنها ۶۰ تابلو برای امور سازمان ازجمله اطلاع‌رسانی‌های شهروندی است و باقیمانده تابلوها از طریق مزایده و با رعایت قیمت کارشناسی به بخش خصوصی واگذارشده است در کنار این موارد اقدامات مؤثری هم برای رفع آلودگی‌های بصری ایجادشده توسط نصب تابلوهای تبلیغاتی انجام‌شده است. حسین محمدی عضو شورای شهر کرج هم با گلایه از انعقاد قراردادهایی که به مبلغ بالا در شهرداری کرج و بابت واگذاری تابلوها انجام‌شده است، بیان کرد: بابت خسارت این قرارداد که از سوی سازمان بازرسی هم در این خصوص تذکر داده است، ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به شهرداری کرج واردشده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود