13 مهر 1397
شماره خبر: 202806

سیمای گلزار شهدای بهشت سکینه (س) تغییر می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سیمای گلزار شهدای بهشت سکینه (س) تغییر می کند


رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: در راستای بهبود روحیه مراجعین و ارتقای سیمای بصری آرامستان بهشت سکینه (س)، احداث سایت جدید فضای سبز و نصب آبنما و نمادهای جدید در دستور کار قرار گرفته است.
حمیدرضا عسگری ، با بیان اینکه مراجعین بهشت سکینه (س) که عمدتا بستگان متوفیان هستند به لحاظ روحی شرایط خاصی دارند، عنوان کرد: متاسفانه به جهت نگاه سنتی به گورستان ها این اماکن فاقد طراحی شهری و امکانات مناسب اعم از فضای سبز، نورپردازی و نمادهای رنگی بوده و از این رو زائرین اهل قبور پس از قرار گرفتن در محیط آرامستان دچار افسردگی و فشار روحی می شوند.
وی افزود: آرامستان در واقع محلی برای احساس آرامش و نزدیکی به یاد الهی است چرا که مرگ یکی از هدایای الهی برای بشر بوده و انسان را متوجه اعمال دنیوی خویش می سازد، لذا این مکان ها باید بازخوردهای مثبت روحی در مراجعین و زائرین ایجاد کند. این مسئول ادامه داد: در همین راستا ایجاد و تقویت سایت های فضای سبز در اطراف قطعات و معابر بهشت سکینه (س) در دستور کار سازمان قرار گرفته است تا مراجعین و زائرین اهل قبور در فضایی بهتر به زیارت اهل قبور بپردازند. به گفته رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج، محوطه سازی، کاشت فضای سبز، راه اندازی آبنما و نمادها مقابل سالن معراج غسالخانه بهشت سکینه (س) انجام شده است که امیدواریم ماحصل هزینه کَرد برای ارتقای سیمای بصری بهشت سکینه (س)، رضایت خاطر شهروندان گرامی را به همراه داشته باشد. عسگری ادامه داد: در احداث آرامستان بهشت علی (ع) به عنوان یکی از بزرگ ترین آرامستان های کشور نیز سعی شده رویکرد متفاوتی نسبت به فضاسازی و محوطه سازی وجود داشته باشد و ضمن انجام امورات مرتبط با دفن و کفن متوفیان در اسرع وقت و تکریم مراجعین و زائرین قبور، همچنین فضای احساسی مناسبی در قطعات ایجاد نماییم تا فضای آرامستان انعکاسی از غم و افسوس و ناراحتی نباشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: شهرداری کرج به عنوان نهادی خدمت رسان از بدو تولد تا ایام پس از مرگ به شهروندان خدمت رسانی می کند و مجموعه سازمان مدیریت آرامستان ها نیز بر همین مدار حرکت می کند و در واقع خدمتی که ما ارائه می دهیم در شرایط و فضای خاصی است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود