13 آبان 1397
شماره خبر: 204391

راه اندازی سازمان فرهنگی و ورزشی در دستور کار مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

راه اندازی سازمان فرهنگی و ورزشی در دستور کار مدیریت شهری است


راه اندازی سازمان فرهنگی و ورزشی در دستور کار مدیریت شهری است شهردار فردیس گفت: راه اندازی سازمان فرهنگی و ورزشی به منظور انجام اقدامات موثر فرهنگی و ورزشی در شهر در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
منوچهر غفاری در نشستی با جمعی از معتمدین که در دفتر شهردار برگزار شد، با اشاره به اهمیت حضور فعالین اجتماعی در اداره شهر، اظهار کرد: ریش سفیدان پل ارتباطی میان شهروندان و مدیران شهری هستند و می توانند مشکلات شهروندان را به سمع و نظر مسئولان برسانند. وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری فردیس از ابتدای تاسیس نسبت به شناسایی و رفع مشکلات شهروندان اقدام کرده است، تاکید کرد: شهرداری فردیس پس از استقلال اقدام به ایجاد دفاتر اعضای شورای اسلامی و ایجاد دفاتر جهت واحد های سازمانی کرد. شهردار فردیس با بیان اینکه انتزاع یک شهر از یک شهر دیگر کم سابقه بوده است، گفت: مدیریت شهری فردیس در سال ۹۶ همزمان با پیگیری موضوع انتزاع، اقدامات مختلفی چون روکش آسفالت معابر، بهسازی و مرمت معابر، احداث پارک مادر و کودک و غیره را انجام داده است.
تخصیص اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای احداث پروژه بلوار مپنا
وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه بلوار مپنا حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: این بلوار یکی از معابر پر تردد فردیس به شمار می رود که به علت وجود شرکت های صنعتی در حاشیه آن به اهمیت آن افزوده شده است. غفاری در ادامه از احداث ۵۰ هزار متر مربع باند فضای سبز در بلوار مپنا خبر داد و تصریح کرد: این بلوار، بافت مسکونی را از بافت صنعتی جدا می کند. مدیریت شهری با احداث باند فضای سبز در راستای افزایش سرانه های فضای سبز اقدام می کند. وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مطالعات پروژه های ساختمان اداری منطقه دو شهرداری، شورای اسلامی شهر و تالار شهر انجام شده است، عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار مدیریت شهری فردیس، احداث پروژه جاده کشتارگاه است. این جاده بر ترافیک جاده ملارد تاثیر مستقیمی دارد که با احداث آن، شاهد کاهش ترافیک جاده ملارد خواهیم بود.
دستفروشان فردیس در راستای تحقق مطالبان شهروندان ساماندهی شدند
شهردار فردیس با بیان اینکه بهسازی ۱۰ سرای محله در دستور کار شهرداری فردیس است، گفت: تکمیل عملیات اجرایی پروژه اِلِمان شهدای شهرک های وحدت و سپاه از جمله اقدامات در دست کار شهرداری فردیس است. وی با اشاره به اینکه شهروندان فردیسی مطالبات به حقی دارند، اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری فردیس در راستای رفع مشکلات شهروندان، ساماندهی دستفروشان است. دستفروشان برای شهروندان، کسبه و جامعه شهری مشکلات بسیاری ایجاد کرده بودند اما با توجه به اینکه تنها منبع درآمدی برخی از آنها همین کار است، مدیریت شهری نسبت به ساماندهی آنها در بازارچه ای اقدام کرده است. شهردار فردیس در بخش دیگری به ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اشاره کرد و افزود: بسیاری از این تابلوها برای شهر مشکل ترافیکی و آلودگی بصری ایجاد کرده بودند به همین منظور مدیریت شهری نسبت به ساماندهی این تابلوها اقدام کرد.وی گفت: انجام فعالیت های مثبت در شهر زمانبر است به همین منظور از شهروندان می خواهیم برای مشاهده نتایج اقدامات مدیریت شهری مقداری صبر داشته باشند.
ساماندهی سیما و منظر شهری در دستور کار مدیریت شهری است
شهردار فردیس از انجام مطالعاتی برای تهیه طرح الگوی معماری و ساماندهی سیما و منظر شهری خبر داد و گفت: آلودگی های بصری شهر فردیس بسیار بالا است به همین منظور ساماندهی سیما و منظر شهری از اقدامات در دستور کار مدیرت شهری است. وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه احداث سازمان فرهنگی و ورزشی یکی از اقدامات در دستور کار مدیریت شهری فردیس است، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر فردیس دارای پتانسیل های بالای ورزشی است، ایجاد سازمان فرهنگی و ورزشی می تواند موجب توسعه شهر شود. غفاری اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش شهروندی یکی از مهمترین مسائل شهری به شمار می رود، ایجاد سازمان فرهنگی و ورزشی در این رابطه تاثیر به سزایی دارد.
توسعه معابر شهری مطالبه به حق شهروندان فردیسی
وی با بیان اینکه ساختار شهرداری فردیس ساختاری هوشمندانه و چابک است، گفت: در نظر داریم بستر های لازم را برای ایجاد شهرداری صد در صد الکترونیک ایجاد کنیم. غفاری خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم جمعیتی بالا و آسیب پذیری برخی مناطق مسکونی در شهر فردیس، در صدد توسعه معابر شهری و افزایش فضاهای سبز هستیم. وی با اشاره به اینکه ترافیک یکی از مهمترین معضلات شهروندان فردیس است، عنوان کرد: احداث بلوار شهدای اقتدار یکی از اقدامات در دستور کار مدیریت شهری است. این بلوار موجب کاهش ترافیک جاده ملارد می شود و از طرفی با احداث آن شاهد اتصال شبکه معابر شهری خواهیم بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود